سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه توسعه تجارت و روابط اقتصادی با چین وجود دارد اما زیرساخت‌ها از جمله راه آهن و ... باید تقویت شود.

زیرساخت‌های گلستان برای توسعه تجارت با چین تقویت شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ارتباط تجاری و اقتصادی از مرزهای گلستان با چین و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مقرون به صرفه‌تر از سایر مرزهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل ظرفیت‌های ریلی استان یکی از دغدغه‌های نمایندگان استان گلستان است، افزود: ظرفیت توسعه روابط تجاری ایران از طریق راه آهن و گمرک اینچه برون با کشورهای آسیای میانه و اوراسیا فراهم است اما باید زیرساخت‌ها تقویت شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه چین اولین اقتصاد دنیا را دارد، ادامه داد: حمل کالا از طریق مرز ریلی و زمینی از طریق کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و چین کم هزینه‌تر نسبت به سایر مرزهاست.

وی اضافه کرد: توسعه تجارت و ارتباط اقتصادی با چین و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نیازمند توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه آهن و ... است.

سنگدوینی با اشاره به اینکه نزدیکی فرودگاه بین المللی گرگان به مرز اینچه برون یک مزیت نسبی در گلستان است که کمتر استانی از این ظرفیت برخوردار است، تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، بهره بردلری از شهرک هزار هکتاری اترک و توسعه و تقویت امکانات ریلی در استان زیرساخت‌هایی است که می‌تواند به توسعه تجارت استان و کشور کمک کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار