رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: استان گلستان با جاذبه‌های فراوان گردشگری، آیینه تمام نمای ایران است.

گلستان آیینه تمام نمای گردشگری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گلستان آثار بسیار زیادی تاریخی و گردشگری دارد و نیاز است که کشورهای همسایه و دنیا با این جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها آشنا شوند.

وی افزود: جنگل هیرکانی، آبشار کبود وال، بافت تاریخی گرگان، دیوار دفاعی گرگان، پارک ملی گلستان، برج قابوس گنبدکاووس، مقبره مختوم قلی فراغی و... از آثار تاریخی و گردشگری استان گلستان به شمار می‌آیند.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان در ادامه با اشاره به اینکه در هفته گذشته سفر دو تن از مدیران عامل مؤسسات گردشگری ایتالیا را به استان داشتیم، تصریح کرد: در جلساتی با حضور مقامات استانی و سازمان‌های مردم‌نهاد، مسائل گردشگری استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

امیرشاهی گفت: در این جلسات کلیات دورنمای همکاری استان گلستان با کشور ایتالیا و سازمان‌های مردم‌نهاد در اتحادیه اروپا، در حوزه گردشگری و همچنین مسائل اقتصادی و تجاری موردبررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر پیشنهاد خواهرخواندگی شهرداری‌های علی‌آباد کتول و گنبدکاووس با دو شهر ایتالیا نیز مطرح شد. در صورت تحقق این امر ارتباطات بسیار گسترده و مفیدی بین بازرگانان و تجار این منطقه و ایتالیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برقرار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار