ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

برگزاری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.
 
فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حضور وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد:شاخص بستری در استان گلستان ۱/۳۸ بیمار کرونایی است.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در این جلسه گفت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان از اول اسفند ماه سال گذشته تا ۷ مهرماه جاری، ۱۲ هزار و ۷۴۷ مورد بوده است.
 
 عبدالرضا فاضل افزود: از تعداد مذکور، ۶ هزار و ۱۵۶ بیمار در پیک اول یعنی اسفند تا پایان اردیبهشت ماه و تعداد ۶ هزار و ۵۹۱ بیمار در پیک روم یعنی از ابتدای خرداد تا امروز است.
 
او بیان کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان گلستان نیز از اول اسفند تا امروز، ۹۹۴ مورد بوده است.
 
فاضل افزود: از کل تعداد بیماران کرونایی، تعداد ۱۱ هزار ۷۳۱ نفر با کمک کادر درمان و بهداشتی استان گلستان، بهبود یافته اند.
 
او افزود: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان، بستری هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه افزود: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، در کشور میانگین بستری بیماری کرونا در کشور ۱۲/۲بیمار است در حالیکه این عدد در استان گلستان، ۱/۳۸ بیمار از هر ۱۰۰ هزار نفر است.
 
او گفت: در حال حاضر خوشبختانه، استان گلستان از وضعیت با ثبات (زرد) برخوردار شده است که امیدواریم با ادامه این روند و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، وضعیت سفید در استان به وجود آید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار