مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان استان خبر داد.

پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان گلستانی
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با توجه به اهمیت تامین سلامت مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: در شش ماه نخست امسال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه خدمات درمانی بهداشتی به مددجویان گلستانی اختصاص داده شده است.

او افزود: ۲۴ هزار و ۷۰۰ مددجوی بیمار گلستانی در ۶‌ماهه نخست امسال از ۸۶۰ میلیون تومان اعتبار بابت فرانشیز دارو، بستری و خدمات پاراکلینیکی بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان همچنین از تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات پزشکی و فرانشیز دارو ویژه ۲ هزار و ۶۲۰ نفر بیمار خاص و صعب العلاج خبر داد.

بابایی با بیان اینکه کمیته امداد برای ارتقاء سلامت مددجویان توجه ویژه‌ای به مطالبات بهداشتی و درمانی آن‌ها دارد، گفت: بخش اعظمی از مشکلات مددجویان، پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری است که این نهاد نسبت به پرداخت هزینه‌های تکمیلی مددجویان با ارائه مدارک درمانی، خدمات رسانی می‌کند.

او افزود: در حال حاضر ۲۵۰ بیمارخاص و دو هزار و ۳۷۰ بیمار زمین گیر صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد، علیرغم کمک‌های این نهاد نیازمند مشارکت تمامی خیران و نیکوکاران در این بخش هستند تا آلام مشکلات درمانی این افراد کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: کمیته امداد با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون تمام نیاز‌های این بیماران را شناسایی کرده تا بتواند با کمک و حمایت از این افراد مشکلات و هزینه‌هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می‌کنند به حداقل برساند.

بابایی افزود: در ۶ ماه نخست امسال کمیته امداد یک میلیارد تومان برای پیشگیری از سوء تغذیه ۲ هزار کودک زیر ۵ سال شناسایی شده مراکز بهداشتی درمانی پرداخت کرده است.

او با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای ارتقای سلامت جامعه هدف خود و نیازمندان گلستانی گفت: در راستای تفاهم نامه کمیته امداد و بنیاد علوی ۶۳۰ مادر باردار و شیرده معرفی شده از طرف مراکز بهداشتی درمانی که نیازمندی این خانواده‌ها مورد تایید بوده است از ۱۲۸ میلیون تومان اعتبار تخصیصی بهره‌مند شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار