مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب طی ۶ ماهه نخست سال در گرگان خبر داد.

مصائب تامین آب شرب گرگان با افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، قربان غلامی افزود : در ایام گرم سال از اوایل خردادماه تا پایان شهریور نیاز آبی این شهرستان هزار و ۷۷۰ لیتر در ثانیه  بوده در حالی که تولید هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و بر این اساس ۴۷۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.
او ادامه داد: برای مدیریت این موضوع، در شب ذخیره سازی آب انجام می شد که البته با توجه به بارندگی و سردی هوا مقدار زمان قطعی آب در شب برای حفظ بالانس شبکه متغیر است.
غلامی گفت: تامین آب شرب شهرستان گرگان ۵ درصد از طریق آب‌های سطحی و ۹۵ درصد آن از طریق چاه‌های عمیق شرب زیر زمینی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای این موضوع داریم افزود: برنامه کوتاه مدت ما، ۶ حلقه چاه عمیق که اکنون آب منطقه‌ای حفرکرده و خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن در حال اجراست و تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد تا سال آینده کمبود آب کمتر شود.
او در مورد برنامه بلند مدت گفت: آب‌های سطحی مانند رودخانه شصت کلاته با احداث سد، و سد آب کوثر در روستای نومل و شیرین کردن آب دریا  می‌تواند بخشی از منابع آب را تامین کند.
غلامی گفت: همچنین پیشنهاد حفر ۱۰ حلقه چاه عمیق در ضلع شرق، غرب و شمال گرگان نیز داده شده که اگر تامین اعتبار شود اجرایی خواهد شد.
او با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال ۲۳ درصد مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم افزود: سرانه مصرف آب هر نفر طی ۶ ماه   230 لیتر بوده در حالی که مصرف در شهرستان گرگان به 320 لیتر رسیده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از مردم خواست: صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیریم تا دچار کم آبی نشویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار