فاضل گفت: در حال حاضر هیچ مرگی ناشی از بیماری آنفولانزا محلی و آنفولانزای H۱N۱ گزارش نشده است.

بیمار فوتی براثر آنفولانزا محلی و آنفولانزای H۱N۱ در گلستان نداشتیم/ واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ماسک های لاکچری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز (سه شنبه 29 مهر) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تبلیغات و عرضه ماسک های لاکچری در بازار اظهار کرد: علوم پزشکی براستانداردهای  ماسک های لاکچری قطعا نظارت خواهند داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: ماسک های رایج در کشور برای جلوگیری از ویروس کرونا ماسک های N95 و ماسک های سه لایه است و توصیه می شود که در اماکن عمومی از ماسک های سه لایه و در فضاهای بیمارستانی که کادر درمانی بیشتر با بیماران سرو کار دارند از ماسک های N95 استفاده شود.

 

فاضل ابراز داشت: ستاد استانی کرونا مجوز توزیع ماسک یک واحد تولید کننده ماسک در گنبدکاووس را ارائه کرده است و ظرفیت تولید ماسک این واحد روزانه 500 هزار عدد است.

 

وی گفت: قیمت مصوب هر عدد ماسک یک هزار و 350 تومان است و اگر بیش از این قیمت عرضه شود معاونت غذا و دارو و تعزیرات با آن برخورد می کند و انتظار داریم ارائه دهنده های خدمت این مصوبه را رعایت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  تاکید کرد: در اسفند «عسگری مصدق» دکتر عمومی و «فغان کیا »که مسئول مالی بیمارستان کردکوی بودند را به دلیل بیماری کرونا از دست دادیم، هر دو نفر داری بیماری زمینه ای بودند و براساس مستنداتی که به ستاد کرونا ارسال کردیم  تاییدیه شهادت آنها براثر بیماری کرونا اعلام شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  بابیان اینکه استان گلستان پنج شهید مدافع سلامت از آغاز شیوع ویروس کرونا تقدیم کرده است، متذکر شد: در حال حاضر هیچ یک از کادر درمانی به دلیل بیماری کرونا بستری نیستند.

 

فاضل بیان کرد: پیش از این تعداد زیادی از همکاران ما به کرونا مبتلا شدند که با سرم تراپی و یا بستری درمان شدند.

 

وی افزود: چهار معلم و دو دانش آموز تاکنون براثر کرونا بستری شدند و تست مثبت این افراد تایید شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  بابیان اینکه در قبل از 15 شهریور و شروع مدارس تعداد بیماران بستری ما چشمگیر نبوده است، متذکر شد: با توجه به اینکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و ماسک می زنند احتمال می دهیم که شاهد موج شیوع بیماری آنفولانزا در استان نباشیم.

 

فاضل افزود: در حال حاضر هیچ مرگی ناشی از بیماری آنفولانزای محلی و آنفولانزای H1N1 گزارش نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار