سرپرست گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی گلستان با ابراز ناراحتی از آنچه که آنرا ضعیت عمل کردن استان در ورزش همگانی عنوان کرد، گفت: در رده بندی استان‌های ایران گلستان رتبه سی‌ام را دارد.

رتبه ۳۰ گلستان در ورزش همگانی کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سیدمیثم حسینی شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از مربیان و ورزشکاران ملی پوش پارالمپیک گنبدکاووس به مناسبت ۲۴ مهر روز ملی پارالمپیک و هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان)، برلزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ توسعه ورزش همگانی در همه مناطق شهری و روستایی استان گلستان براساس یک برنامه مدون تاکید کرد.

وی گفت: مطابق اطلاعات موجود ۶۸ درصد بانوان و ۵۹ درصد مردان استان گلستان کم تحرکی دارند که زمینه ساز بروز برخی بیماری‌ها از جمله فشار خون و دیابت است.

حسینی با یادآوری ثبت چندی پیش گرگان به عنوان هفتمین شهر فعال در ورزش همگانی کشور، اضافه کرد: به زودی شهر گنبدکاووس نیز با امضای تفام نامه بین شهرداری و گروه توسعه ورزش همگانی گلستان به عنوان شهر فعال ثبت و معرفی خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز با بیان اینکه این شهرستان استعدادهای فراوان و ورزشکاران ملی پوش زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، اظهار داشت: با این حال گنبدکاووس با کمبود فضای ورزشی مواجه است که رفع آن نگاه ویژه مسوولان استان و کشور را می‌طلبد.

حجت الله یوسفی، سرانه فضای ورزشی گنبدکاووس را تنها ۳۱ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و احداث و توسعه فضاهای جدید از نیازهای این شهرستان است که باید با نگاه عادلانه مبتنی بر ظرفیت‌ها و تعداد ورزشکاران و قهرمانان آن از سوی متولیان استانی و کشوری و نیز مشارکت نیکوکاران رفع شود.

وی با قدردانی از کسب افتخارات ورزشکاران ملی پوش پارالمپیک گنبدکاووس در مسابقات جهانی و بین المللی، گفت: این موفقیت‌ها سبب شد تا نام شهرستان در کشور طنین انداز شود مضاف بر اینکه گنبدکاووس در رشته‌هایی مانند سوارکاری، والیبال، والیبال نشسته، سپک تاکرا، فوتووالی، دو میدانی، ورزش‌های رزمی و پینگ پنگ نیز در کشور شناخته شده است.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با قدردانی از موفقیت‌های ورزشکاران پارالمپیکی گنبدکاووس در عرصه‌های بین المللی، برلزوم نگاه متوازن بدون تعصب و دوگانه نگری به ورزش این شهرستان ازسوی مسوولان ورزش و جوانان گلستان تاکید کرد و گفت: فضای کنونی در مدیریت ورزش گلستان، امیدواری را برای توسعه متوازن همراه با عدالت در ورزش استان فراهم کرده است.

حجت الاسلام محمود ترابی با قدردانی از حمایت مالی شهرداری گنبدکاووس از تیم والیبال این شهر، درخواست کرد تا دیگر رشته‌های هم‌خانواده مانند "والیبال نشسته و ساحلی" این شهرستان نیز مورد حمایت قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار