مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۸ میلیارد تومان به موسسات دولتی و خصوصی استان پرداخت شده که ۱۲۳ میلیارد تومان آن به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و ۵۳ میلیارد تومان به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

۱۷۸ میلیارد تومان از مطالبات موسسه‌های درمانی در گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت اجباری در استان همزمان با سراسر کشور اظهارداشت: دولت براساس قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده تا افراد ساکن شهرها که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند را براساس آزمون وسع، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

وی افزود: تا کنون 8 هزار و 363 سرپرست خانوار شهری در استان تقاضای حمایت دولتی برای استفاده از خدمات بیمه سلامت را داشتند که 6 هزار و 692 سرپرست خانوار با جمعیت 15 هزار و 503 نفر، دهک بندی شدند. نتیجه ارزیابی وسع نیز برای 6 هزار و 359 سرپرست خانوار شهری در استان از طریق پیامک ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به نتایج دهک بندی افراد متقاضی گفت: 64 درصد سرپرست خانوارهایی که ثبت نام کرده‌اند جزو دهک‌های 1 تا 3 هستند که حق بیمه آنان رایگان خواهد بود. 11 درصد این افراد نیز جزو دهک 4 قرار گرفته‌اند که باید 50 درصد حق بیمه سالانه را پرداخت کنند.

وی اعلام کرد: تا کنون برای 3 هزار و 159 سرپرست خانوار که عمدتا از دهک‌های 1 تا 3 هستند دفترچه درمانی بیمه سلامت صادر شده است؛ هرچند هنوز برخی از افراد که مشمول بیمه رایگان هم شده‌اند برای دریافت دفترچه مراجعه نکرده‌اند.

برخورداری یک میلیون و 100 هزار گلستانی از بیمه سلامت

کمانگری در ادامه به آمار بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: 115 هزار و 864 نفر عضو صندوق کارکنان دولت، 833 هزار و 563 نفر عضو صندوق روستاییان و شهرهای زیر 25 هزار نفر، 56 هزار و 907 نفر در صندوق سایر اقشار، 104 هزار و 797 نفر نفر در صندوق سلامت همگانی و 13 هزار و 105 نفر نیز عضو صندوق بیمه ایرانیان هستند. در مجموع بیش از یک میلیون و 124 هزار نفر در گلستان که شامل 65 درصد جمعیت استان است، از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از بیماران خاص اظهارداشت: 5 گروه از بیماران خاص از جمله مبتلایان به ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه که حدود یکهزار و 680 نفر هستند از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه به پرداخت مطالبات موسسات درمانی دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون 178 میلیارد تومان به موسسات دولتی و خصوصی استان پرداخت شده که 123 میلیارد تومان آن به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و 53 میلیارد تومان به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

وی گفت: برای خدمات درمانی که در سطح یک و در قالب طرح پزشک خانواده روستایی ارائه می‌شود نیز 52 میلیارد تومان پرداخت شده است.

کمانگری اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی تا آبان ماه، پزشکان و پاراکلینیک‌ها تا مهرماه، بیمارستان‌های خصوصی تا شهریورماه، بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی و دانشگاهی تا مهرماه امسال پرداخت شده در حالیکه میانگین پرداختی‌های کشور تا مردادماه اتفاق افتاده است.

اجرای پروژه‌های حوزه سلامت در گلستان

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک در گلستان به صورت پایلوت در حال اجراست، گفت: همچنین طرح‌های استحقاق‌سنجی در بیمارستان‌های دانشگاهی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و تبادل الکترونیک اسناد بستری در حال اجراست.

وی افزود: یکی از مزایای اجرای این طرح‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمینه رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای را هم فراهم می‌کند. از مردادماه سال گذشته تا کنون توانستیم 10 هزار و 647 مورد همپوشانی با بیمه تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد را شناسایی و رفع کنیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار