رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

مروتی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا جرم سرقت منزل ۴۰ الی ۵۰ درصد در استان گلستان کاهش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی سرقت منزل در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، سرهنگ «مجتبی مروتی» صبح امروز(دوشنبه 5 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جرم یک پدیده چند وجهی است و بر پدیده های اجتماعی نیز عوامل زیادی اثرگذار هستند و مردم باید آگاه باشند هر چقدر اموال آنها ساده تر محافظت شود دسترسی سارقان به آن بیشتر خواهد شد.

 

رئیس پلیس آگاهی گلستان ادامه داد: در حال حاضر شرایط کشور از لحاظ اقتصادی خاص است و کشورمان با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و در این شرایط افزایش برخی از جرایم دور از انتظار نیست.

 

وی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا جرم سرقت منزل 40 الی 50 درصد کاهش پیدا کرده اما جرایم خرد با افزایش همراه بوده است.

 

مروتی از افزایش 50 درصدی سرقت اماکن با شیوع کرونا خبر داد و ابراز داشت: سرقت اتومبیل با افزایش همراه بوده است و معمولاً خودروهایی که ایمنی و تجهیزات ضعیفی دارند به راحتی توسط سارقان جابه جا می شود و سارقان پس از انتقال به نقاط متروکه، ابراز و تجهیزات گران قیمت آن را جدا می کنند که به رانندگان این خودروها توصیه می کنیم در نگه داری وسیله نقلیه خود حساسیت بیشتری خرج دهند.

 

رئیس پلیس آگاهی گلستان با بیان اینکه خوشبختانه سرقت احشام کنترل شده است، تصریح کرد: مردم احشام خود را کنار جاده ها رها نکنند، به طور قطع پلیس توانایی آن را ندارد که در تمامی نقاط نیرو قرار دهد بلکه مردم نیز باید از اموال و دارایی های خود محافظت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار