جلسه مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان با رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد.

گسترش همکاری‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این جلسه کمک به تسریع اجرای پروژه دهکده گیاهان دارویی استان گلستان در شهرستان گالیکش بود که در این جلسه تصمیمات خوبی برای به اتمام رساندن این پروژه گرفته شد.

حمیدرضا طیبی بیان کرد: با توجه به وجود حدود ۵ هزار زوج نابارور در گلستان، در این جلسه تصمیماتی در خصوص همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گلستان و پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا گرفته شد که می‌تواند به حل مشکلات زوج‌های نابارور این استان کمک کند

وی خاطرنشان کرد: قبلاً جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کرده بود که پژوهشگاه رویان حاضر است پروژه تحقیقاتی را برای کاهش زمان تخم‌ریزی ماهیان خاویاری از ۷ سال به سه الی چهار سال انجام دهد. در جلسه مطرح شد که اگر جهاد کشاورزی استان بودجه‌ای را برای این کار تحقیقاتی تأمین کند، جهاد دانشگاهی نیز معادل همان بودجه را تخصیص خواهد داد.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در گذشته شرکتی با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان اوقاف برای اصلاح نژاد دام‌های سنگین استان گلستان (عمدتاً گاو هلشتاین) که درصد چربی شیر پایینی دارند، تشکیل شده است. در این جلسه مقرر شد روند انتقال جنین‌های مرغوب به استان تسریع یابد و جهاد کشاورزی استان نیز دام‌های مرغوب را شناسایی و برای تولید جنین‌های مرغوب به پژوهشگاه ابن‌سینا و شرکت مربوطه معرفی کند. همچنین تمهیدات لازم برای آموزش در استان نیز توسط جهاد دانشگاهی فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منتظری، سنگدوینی، آریان پور و شادمهر نمایندگان مردم استان در مجلس، مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اغنامی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، هنرور معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی و موسوی سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان در این جلسه حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار