دومین کلینیک حقوقی استان امروز در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان آغاز به کار کرد .

راه اندازی دومین کلینیک حقوقی با همکاری دانشگاه آزاد استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس کل دادگستری استان در مراسم آغاز به کار این کلینیک گفت: اساتید و دانش آموختگان رشته حقوق و حقوقدانان عضو بسیج حقوقدانان در این کلینیک حضور دارند و به مراجعان مشاوره حقوقی رایگان می دهند.

هادی هاشمیان با اشاره به این که بخشی از پرونده های ورودی به محاکم به دلیل ناآشنایی مردم به مسائل حقوقی است افزود: یکی از برنامه های ما در دوره تحول قوه قضاییه، دسترسی آسان مردم به مجامع حقوقی برای آشنایی با حقوق و تکالیف قانونی است .

وی با بیان این که دانشگاه یکی از بسترها برای آموزش حقوق به مردم است افزود: راه اندازی این کلینیک ها علاوه بر این که دسترسی مردم به خدمات حقوقی را آسان می کند، محل خوبی برای کارآزموده شدن و کسب تجربه برای دانش آموختگان و دانشجویان رشته حقوق است .

حجت الاسلام سیدعلی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد استان هم در این مراسم با استقبال از مشارکت با دانشگاه گفت: وکلا و اساتید حقوق روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 تا 11 صبح در اتاق مشاوره طبقه دوم ساختمان حکیم جرجانی دانشگاه آزاد گرگان برای ارائه مشاوره رایگان حضور دارند .

نخستین کلینیک حقوقی با مشارکت دادگستری و کمک اساتید و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد علی آبادکتول  آغاز به کار کرد .

کلینیکهای حقوقی بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری دادگستری استان و دانشگاه آزاد در شهرهایی که رشته حقوق در مراکز دانشگاهی آن دانشجو می پذیرد، برپا می شود .

قرار است به علت شرایط کرونا، علاوه بر پاسخگویی حضوری ، مشاوره حقوقی آنلاین هم به مردم  در این کلینیک ها ارائه شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار