در سالروز تاسیس شورای حل اختلاف؛ رئیس کل دادگستری گلستان با اعضای شورای حل اختلاف شهرستان گرگان دیدار و گفتگو کرد.

 رضایت ۱۵ پرونده قصاص امسال با پادرمیانی اعضای شورا در گلستان

به گزارش گلستان 24، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در این دیدار با قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف گفت: رضایت ۱۵ فقره قصاص از ابتدای امسال در استان کار بزرگیست که جز با تلاش اعضای شورا میسر نمی‌شد.

هاشمیان با تاکید بر این که نهادینه کردن صلح و سازش و الفت در جامعه کار بزرگ و ارزشمندی است از اعضای شورا خواست: حتی در شعب رایی هم برای صدور رای عجله‌ای نداشته باشند و سازش و الفت بین طرفین دعوا به ویزه دعاوی خانوادگی را اولویت کار خود بدانند.

او با اشاره به این که ۴۶ درصد اعضای شورای حل اختلاف استان را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: این فرصت غنیمت بزرگیست، زیرا تجربه و آمار نشان داده، حضور بانوان در سازش پرونده‌ها اثرگذار‌تر است.

رئیس کل دادگستری گلستان، شورای حل اختلاف را یاور و کمک دستگاه قضایی خواند و گفت: با تاکید رئیس قوه قضاییه، همه پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارد پیش از رسیدگی به شعب صلحی مستقر در دادگستری‌ها و دادسرا‌ها ارسال می‌شود.

هادی هاشمیان افزود: در گلستان بیش از ۴۰ درصد این پرونده‌های ارجاعی به شعب صلحی، به سازش طرفین ختم شده است که جای خوشحالیست.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استان نگارستان اقوام و مذاهب مختلف است و تا می‌توانید از این فرصت در کنار دعوت از بزرگان و ریش سفیدان برای سازش و حل و فصل اختلافات استفاده کنید.

هادی هاشمیان ابراز امیدواری کرد:با تلاش اعضای شورای حل اختلاف سازش پرونده‌ها به دست کم ۷۰ درصد افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار