مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان:

کمانگری گفت: در خصوص نازایی تعهداتی که برعهده بیمه سلامت نهاده شده مربوط به آزمایش های تشخیصی و برخی اقلام از داروها است و میزان تعهدات بیمه سلامت مثل سایر بیمه های دیگر در حوزه ناباروری در حال افزایش است.

میزان تعهدات بیمه سلامت در ناباروری رو به افزایش است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» صبح امروز(پنجشنبه ۴ دی) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص پوشش بیمه ای مادران باردار اظهار کرد: براساس قوانین و مقرارت هر کسی درخواست بیمه سلامت داشته باشد و عضو صندوق های بیمه گر نباشد  تحت پوشش قرار می دهیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان  ادامه داد: برای اینکه افراد به صورت رایگان عضو بیمه سلامت شوند آزمون وسع در نظر گرفته شده است و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا تاپایان سال این آزمون وسع برداشته شده است و افراد بدون پوشش بیمه ای می توانند به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

 

کمانگری تاکید کرد: در سال 98 در قالب هزینه هایی که برای سزارین، مامایی و خدمات بستری و براساس 90 درصد هزینه بیمه ای به موسسات درمانی پرداخت شده  19 میلیارد و 300 میلیون تومان است و در 6 ماه سال جاری این مبلغ بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد می شود.

 

وی افزود: در خصوص نازایی تعهداتی که برعهده بیمه سلامت نهاده شده مربوط به آزمایش های تشخیصی و برخی اقلام از داروها است و میزان تعهدات بیمه سلامت مثل سایر بیمه های دیگر در حوزه ناباروری در حال افزایش است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بابیان اینکه هنوز درمان ناباروری براساس لقاح مصنوعی در تعهدات بیمه سلامت قرار نگرفته است، متذکر شد: بیشترین هزینه های معقوله ناباروری در این حوزه است و پیشنهاد می کنیم که این مسئله از سوی شورای راهبردی جمعیت استان به شورای بیمه ای کشور ابلاغ شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار