جان‌باختن افسر هنگ‌ مرزی اترک در حمله اراذل و اوباش، سفر سخنگوی وزارت بهداشت به گرگان، یخبندان سراسری در گلستان، دستگیری عاملان شکار بیش از ۳۰ پرنده وحشی در خلیج گرگان و فوت امام جمعه اهل سنت گمیشان از جمله رویدادهای هفته گذشته گلستان بود.

مروری بر رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، یکی از فرماندهان مرزبانی منطقه "کُرَند" از توابع هنگ‌ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان در درگیری با اراذل و اوباش جان خود را از دست داد.

شامگاه پنجشنبه پس از دریافت گزارش اهالی منطقه مبنی بر توزیع مشروبات الکلی و موادمخدر در پوشش یک سفره‌خانه سنتی، فرمانده هنگ مرزبانی منطقه همراه با ۲ سرباز و داشتن دستور قضایی برای بررسی موضوع به روستای کرند اعزام ‌شدند.

پس از ورود ماموران هنگ مرزی ۹ نفر از اراذل و اوباش با آنان درگیر که یک مجرم سابقه‌دار با ضربات چاقو هر سه مامور را زخمی و فرار می‌کند.

سربازان زخمی برای درمان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند اما فرمانده هنگ مرزی به علت شدت جراحت وارده از ناحیه قلب جان خود را از دست داد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت رسیدگی قضایی به پرونده ضاربان مرزبانان استان در دادگاه داشلی برون آغاز شد.

استاندار گلستان هم با حضور در منزل نبی‌الله خطیری مرزبان فقید استان از خانواده وی دلجویی کرد.

**

سیما سادات‌ لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه در سفر به گرگان در نشست با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان شرکت کرد، به دیدار استاندار رفت و از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در آق قلا  سرکشی کرد.

وی در گرگان گفت: به جز شهرستان بندرگز نمودار شیوع، بستری و فوت شدگان کرونا در گلستان پس از چند هفته رو به کاهش است و از ابتدای هفته تاکنون نیز به ثبات نسبی کاهشی رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین شیوع کرونا در شهرستان‌های رضوان‌شهر از توابع استان گیلان و شهرستانهای رامسر و نوشهر مازندران ناپایدار است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل طرح شهید سلیمانی به صورت محله به محله و خانه محور شیوع کرونا در گلستان بیش از گذشته کنترل شده و از افزایش تعداد مبتلایان جلوگیری شود.

لاری همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و سیمای استانی گلستان از رایزنی ایران با کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا برای خرید این محصول خبر داد.

وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند که امیدواریم با کمک آن ها و پیدا کردن روش مناسب برای انتقال ارز این محصول تهیه و وارد کشور شود.

وی بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم و دشواری جابه جایی ارز، خرید و وارد کردن واکسن خارجی کرونا به ایران دشوار شده اما مسوولان کشور در حال بررسی راه های انجام این کار هستند.

**

بارش برف و کولاک پنجشنبه و جمعه ارتفاعات گلستان را تحت تاثیر قرار داد و دسترسی به این مناطق به‌خصوص روستاهای کوهستانی را مشکل و در برخی موارد غیرممکن کرد.

هواشناسی گلستان پنجشنبه پیش بینی کرده بود در نتیجه فعالیت سامانه سرد و بارشی دمای هوای استان بین ۶ تا هشت درجه کاهش یافته و بارش برف در مناطق کوهستانی به حدود ۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

فرماندار برخی شهرها از جمله گرگان، کردکوی، آزادشهر، مینودشت و رامیان ضمن اعلام بارش برف شدید در مناطق کوهستانی این شهرها از مردم خواستند از سفر غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

**

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت: ۱۳۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز در این شهرستان کشف و ۲ متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

عملیات مایه‌کوبی رایگان بیش از ۲ میلیون راس دام‌ سبک در نواحی پرخطر مرزی گلستان علیه بیماری "تب برفکی" با حضور استاندار در روستای "تنگلی" گنبدکاووس آغاز شد.

**

آخوند بایرام‌گلدی نبوی‌نژاد امام جمعه اهل سنت شهر ساحلی گمیش‌تپه مرکز شهرستان گمیشان در غرب استان گلستان به علت سکته قلبی در ۷۲ سالگی درگذشت.

**

عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری گلستان با یادآوری شرایط سخت خدمت پرستاران گفت: تاکنون افزون بر ۴۰۰ پرستار در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

**

استاندار گلستان در مراسم تجلیل از پرستاران استان گفت که کم برخورداری گلستان از تجهیزات و امکانات پزشکی با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه عوامل بهداشت و درمان جبران شد و همین عامل اصلی شرایط کنونی منطقه در مهار ویروس کرونا را پایدار کرده است.

**

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان با تاکید بر مشاهده‌ نشدن موردی از آنفلوآنزای پرندگان در این استان گفت: پایش و کنترل زیستگاه‌های گلستان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همچنان ادامه دارد.

**

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گلستان گفت که به تازگی مجوز برپایی چهار نمایشگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف برای سه ماه پایانی سال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با هدف جهش تولید استان صادر شد.

**

کارشناس مسوول امور زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۷۳ صندوق خرد اعتبارات زنان روستایی با هزار و ۹۶۵ عضو و سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در استان فعال است.

**

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت که امسال به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت در برگزاری نشست و تجمع‌ها، گرامیداشت ویژه دهه بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی در استان با استفاده از ظرفیت فضای رسانه‌ها اجرا می‌شود.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: امسال ۱۱ بنای تاریخی گرگان و ۲ بنای تاریخی گمیشان مرمت و بازسازی می‌شود.

**

همزمان با سالروز تاسیس ثبت احوال سند سجلی شهید مدافع سلامت گلستان دکتر عبدالله عباسی روز چهارشنبه با حضور استاندار و سایر اعضای شورای راهبردی جمعیت استان رونمایی شد.

**

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴۱ هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش تقریبی ۷۹ میلیون و ۲۸۸ هزار دلار از مبادی گمرکی استان به کشورهای منطقه صادر شد.

**

هفته پنجم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس روزهای ۵شنبه و جمعه با شرکت بیش از یک صد راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون به مسافت ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ متری بدون حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

**

سه شکارچی متخلف که با استفاده از سلاح شکاری مبادرت به کشتار ۹ قطعه مرغابی وحشی سرسبز در نوار ساحلی خلیج گرگان کرده بودند توسط محیط‌بانان گلستان دستگیر شدند.

دریابانان بندرترکمن نیز موفق به دستگیری عاملان کشتار ۲۶ قطعه پرنده آبزی شدند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار