استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: بافت تاریخی گرگان ظرفیتی برای توسعه گردشگری گلستان است و می‌تواند زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.

بافت تاریخی گرگان ظرفیتی برای توسعه گردشگری گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس در بازدید از مجموعه‌های میراث فرهنگی، کاوش‌های باستان شناسی و مرمت ابنیه‌های تاریخی در بافت تاریخی گرگان با اشاره به مزیت‌های ارزشمند استان در راستای رشد و توسعه اظهار کرد: بافت تاریخی گرگان ظرفیتی برای توسعه گردشگری گلستان است و می‌تواند زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اگرچه در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار داریم اما امیدواریم به زودی این شرایط رفع شود و شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

استاندار گلستان افزود: امروز گردشگران علاقه خاصی به طبیعت گردی و حضور در بافت‌های تاریخی دارند و مهیا ساختن این فضا در بافت تاریخی گرگان می‌تواند موجب رشد و توسعه صنعت گردشگری در گلستان شود.

وی یادآور شد: ۱۴ واحد مسکونی در بافت گرگان با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی و تسهیلات هشت میلیارد تومانی در حال تبدیل به مجموعه‌های گردشگری و اقامتی هستند.

حق شناس در بازدید از کاوش‌های باستان شناسی در بافت تاریخی گرگان هم گفت: کاوش‌های باستان شناسی از منظر هویتی و تاریخی ارزشمند هستند و محفاظت از آثار کشف شده وظیفه ملی است.

استاندار گلستان ضمن بازدید از دو واحد مسکونی در حال مرمت در بافت تاریخی گرگان بیان کرد: خانه های قدیمی و ابنیه های تاریخی از نظر تاریخی و گردشگری حائز اهمیت هستند و یقیناً همکاری لازم جهت ارائه تسهیلات به این واحد ها در مسیر مرمت صورت می‌گیرد تا هرچه زودتر این واحدها به بهره برداری برسند.

لازم به ذکر است‌؛ دو شهر گرگان و گمیشان در استان گلستان دارای بافت تاریخی با ارزش هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار