مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: هرساله ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان نیازمند لایروبی است که اجرای این طرح به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

هرساله ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان نیاز به لایروبی دارد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مهندس سید محسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با شعار «حکمرانی خوب در کاهش ریسک بلایا» برگزار شد، اظهار کرد: پدیده های حدی و بلایای طبیعی که کشور و دنیا را تهدید می کنند باید شناخته شوند تا اثرات سوء آنها بر زندگی انسان ها به کمترین میزان خود برسد.
وی افزود: نداشتن شناخت کافی از طبیعت و تهدیدهای آن، جامعه انسانی را با خطر جدی مواجه می سازد.
به گفته وی؛ تا زمانی که پدیده های طبیعی را به خوبی نشناسیم، سطح آگاهی خودمان را نسبت به آنان ارتقاء ندهیم، بر آنها احاطه نداشته باشیم و خلاف میل آنها عمل کنیم به جایی نخواهیم رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه بیان کرد: هرساله ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان نیازمند لایروبی است که اجرای این طرح به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و از ۱۰۰۰ کیلومتر رودخانه استان که در اثر سیل سال قبل نیازمند لایروبی شدند ، از خرداد سال گذشته تاکنون ۴۰۰ کیلومتر لایروبی شده است. 
مهندس حسینی در ادامه به افزایش اعتبار این شرکت در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: اعتبارات این شرکت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان است که نسبت به اعتبار سال حاری در قانون بودجه که  ۱۹۲ میلیارد تومان است حدود ۶۴ درصد بیشتر است.
وی با اشاره به تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای سد میرداماد در بودجه ۱۴۰۰ گفت: این سد ظرفیت تامین آب شرب بخشی از جمعیت  شهرستان گرگان را دارد. به گفته وی برای مطالعه و اجرای سد میرداماد با ظرفیت ذخیره سازی ۱۳ میلیون متر مکعب آب، ۴ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی بارش باران استان از اول مهر تا سی آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه درازمدت گفت: در این بازه زمانی بارش ۹۷ میلی متر باران در ایستگاه‌های باران سنجی استان ثبت شد.
وی ادامه داد: در ۱۴ سد مخزنی استان گلستان با ظرفیت ذخیره سازی ۲۹۰ میلیون مترمکعب، اکنون ۶۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده درحالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۸ میلیون متر مکعب بود.
مهندس حسینی در ادامه به کمبود آب بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: زراعت سنتی برنج به جز گیلان و مازندران، در سایر استان ها ممنوع است.
وی با اشاره به این که آبخوانهای استان در اثر ازدیاد کشت سنتی برنج به خطر افتاده، گفت: اجرای روشهای نوین مانند توسعه خشکه‌کاری، از جمله راهکارهای ادامه کشت 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار