مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

بیکی گفت: ترویج روضه ها و مراسمات حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان یکی از برنامه های ثابت کانون های فرهنگی و هنری شیعه در استان گلستان است.

ترویج روضه های مجازی فاطمی در کانون های مساجد گلستان انجام می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فاطمیه نقطه عطف تفکرات شیعه است و یکی از نشانه های تکامل عرفانی به حساب می آید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه روضه و عزاداری در رثای دختر رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)، سنت حسنه و کار ارزشمندی است که مورد رضایت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است، افزود: زیرا فاطمه (سلام الله علیها) پاره تن او بود و هر که او را آزرده می کرد رسول خدا را آزرده می کرد و هر که او را خشنود می کرد رسول خدا را خوشحال می کرد.

 

وی ادامه داد: در ترویج سبک زندگی فاطمی (سلام الله علیها) و در تقویت تفکرات زهرایی (سلام الله علیها) باید با یک مبنای درست و اصولی جلو برویم و این مبنا منطبق با مبانی قرآنی و اولویت های دینی باشد.

 

بیکی اظهارداشت: یکی از آن مبانی حفظ وحدت اسلامی است که نباید یک عده با تفکرات تفرقه افکنانه انگلیسی مجالس ما را محمل اندیشه های فتنه آمیز قرار دهند.

 

وی گفت: ما در یک کشوری زندگی می کنیم که در راس حاکمیت آن فقه توانا و اندیشمند قرار دارد، در چنین کشوری باید همگام با منویات ولی فقیه جلو رفت تا از گزند طوفان توطئه های اهریمان بد سیرت و بد نیت خودمان را حفظ کنیم.

 

ترویج سبک زندگی فاطمی در کانون های مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: حفظ حکومت جمهوری اسلامی یعنی حفظ تمام مسلمانان عدالتخواه و آزادیخواه، یعنی حفظ تمام کسانی که می خواهند از زیر سلطه تبعیض و بی عدالتی خارج شوند.

 

وی افزود: بنابراین صدای بلند فاطمیه و روضه رسای فاطمیه باید برگرفته از متن سیرت و زندگی فاطمه (سلام الله علیها) باشد، باید به گونه ای روضه فاطمه (سلام الله علیها) را ترویج کنیم و بخوانیم که همان صدای عدالتخواهی و ولایت پذیری فاطمه (سلام الله علیها) را فرهنگ سازی و نهادینه کنیم.

 

بیکی تاکید کرد: ما همواره در کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان در ایام فاطمیه به دنبال ترویج سبک زندگی فاطمی (سلام الله علیها) هستیم.

 

وی ادامه داد: ترویج روضه ها و مراسمات حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان یکی از برنامه های ثابت کانون های فرهنگی و هنری شیعه در استان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی نیز ترویج روضه های مجازی فاطمی مورد تاکید ستاد استانی است که ذوق عالی بچه های مسجد این طرح های مجازی را خوب پیاده سازی می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار