در روز های اخیر اکثر فوتی های ناشی از کرونا در شهرستان از سالمندان هستند؛ علائم ساده سرماخوردگی را جدی بگیرید.

هشدار، علائم ساده سرماخوردگی را جدی بگیرید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، بیش از ۷۰ درصد  افراد فوت شده در روزهای گذشته  با اورژانس به بیمارستان انتقال یافته اند.

دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: در روزها و هفته های گذشته اکثر فوتی های ناشی از کرونا از سالمندان بوده اند. متاسفانه اغلب این افراد فوت شده دارای علائم خفیف بیماری کرونا بوده و فرض را بر سرماخوردگی گذاشته اند. مراجعه دیر هنگام و وخیم شدن بیماری موجب فوت این افراد  شده است. بیش از ۷۰ درصد این افراد با اورژانس به بیمارستان انتقال یافته اند.

وی افزود: نگران موج چهارم کرونا و شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرستان هستیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم آگاه سازی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مهم دانست و گفت: برای ایجاد آگاه سازی جمعی نیاز به همکاری تمام ارگان های شهرستان و توجه همه مسئولین به این موضوع است. نصب پیام های تبلیغاتی در سطح شهر در جهت رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است.

دکتر رحمانیان بیان کرد: تشدید نظارت ها از اصناف شهرستان مانند قبل باید ادامه داشته باشد. با کاهش حساسیت ها و بی توجهی به اصول بهداشتی قطعا آمار مبتلایان در شهر بالا خواهد رفت.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان های جهرم و خفر که در بیماریابی افراد بسیار کمک کننده بوده است گفت: تا کنون ۲۶۰۰ تست سریع تشخیص کرونا گرفته شده است که ۱۷۸ مورد از آن مثبت بوده است.

وی در ادامه افزود: در یک ماه گذشته در این طرح توسط تیم های نظارتی بسیج و کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ۵۳۶ بازدید مشترک از اصناف صورت گرفته است. ۲۵۶ اخطاریه صادر و ۷۳ مورد از آنها پلمب شده است.

به گفته وی تا کنون ۱۶۹ منزل افراد مبتلا به کرونا توسط تیم های نظارتی گند زدایی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۷۹۸ خانوار مبتلا به کرونا که از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند، توسط تیم های حمایتی فعال در طرح شهید سلیمانی شناسایی و ۹۰۲ بسته معیشتی برای این خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

دکتر رحمانیان خاطرنشان کرد:  در حال حاضر تست های سریع تشخیص کرونا برای خانواده هایی انجام می شود که یکی از اعضا مبتلا به کرونا شده و سایر خانواده در تماس مستقیم با بیمار بوده اند.

وی با اشاره به قابل اطمینان بودن تست سریع تشخیص کرونا گفت: از ۱۱۱ نفر هم تست پی سی ار و هم تست سریع تشخیص کرونا گرفته و با هم مقایسه شده است. ۹۰ درصد این تست ها با یکدیگر انطباق داشته است.

گفتنی است ۸۰۰ نیروی بسیج و ۳۰ نیروی هلال احمر در اجرای طرح شهید سلیمانی شهرستان های جهرم و خفر مشغول به فعالیت هستند.

:فرماندار ویژه جهرم در ادامه جلسه گفت:

به گزارش وبدا؛ پروتکل های بهداشتی در ادارات و تمام ارگان های شهرستان مانند قبل باید اجرا شود. تمام نهاد ها برای بالا بردن حساسیت ها باید همکاری کنند.

تشدید نظارت ها از اصناف شهرستان مانند قبل ادامه دارد. شخصا در نظارت ها حضور خواهم یافت.

نباید اجازه دهیم شرایط ناگوار موج سوم در شهرستان تکرار شود.

اصحاب رسانه شهرستان با اطلاع رسانی خود نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند.

امتحان پایانی تمام دانش آموزان در شهرستان بصورت کاملا غیر حضوری برگزار می شود.

محدودیت های تردد در داخل شهر از ۹ شب تا ۴ صبح همچنان ادامه دارد اما تردد بین شهری در حال حاضر وجود ندارد.

این جلسه ۱۳ دی ماه ۹۹ در فرمانداری ویژه جهرم برگزار شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار