تصویب احداث تله کابین گرگان در شورای عالی معماری و شهرسازی، پرداخت وام کرونا به ۷۲ هنرمند سینمای استان و آزادی ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از جمله اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان است.

تصویب احداث تله کابین گرگان و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان گفت: احداث پروژه تله کابین ناهارخواران گرگان به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید.

هادی حق شناس اظهار داشت: این پروژه با رعایت کامل ملاحظات محیط زیست با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: به شهروندان و طرفداران محیط زیست اطمینان خواهیم داد که در اجرای این طرح حتی یک درخت هم قطع نمی‌شود.

 جنگل ناهارخوران در جنوب شهر گرگان با قدمت ۴۰ میلیون سال در زمره جنگل‌های هیرکانی است.

ناهارخوران با اقلیم معتدل و نیمه‌مرطوب به سبب قرار گرفتن در ارتفاعات گرگان خنک تر از مرکز شهر بوده و طی سالهای اخیر ساخت و سازهایی در آن انجام شده است

**

فرماندار گالیکش در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال گفت که به دلیل فعال نبودن دفتر ثبت طلاق، آمار دقیقی از تعداد این واقعه در شهرستان وجود ندارد.

علی‌اصغر میرزایی اظهار داشت: شهروندان گالیکشی متقاضی طلاق برای ثبت این واقعه به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

**

فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا با اشاره به این که ایجاد وحدت در میدان جنگ از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود، گفت: این وحدت باعث شده بود تا در میدان نبرد شاهد حضور رزمندگان با مذاهب مختلف برای مقابله با دشمنان باشیم.

سردار حمیدرضا رستمیان در آیین بزرگداشت سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان اظهار داشت: ملت ایران در ۴۲ سال اخیر همواره در حال جهاد با دشمنان بود و در این راه انسان‌های بزرگی همچون شهیدان سلیمانی، خرازی و شهید فخری زاده جان خود را ایثار کردند.

علی نجفی‌نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در این مراسم گفت: شهید سلیمانی با سپری کردن مدارج نظامی به سرعت ترقی ویژه‌ای داشت و به درجه فرماندهی در جنگ رسید و صحنه‌های ارزشمند از خود در میدان مبارزه با نیروهای دشمن به نمایش گذاشت.

**

معاون آب و آبفای وزارت نیرو معصومه لولایی را به سمت عضو هیات مدیره شرکت آب منطقه ای گلستان منصوب کرد.

**

مریم رحمانی پور رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در مرحله اول اهدای تسهیلات، ۷۲ هنرمند سینمای استان، ۱۴ شرکت و ۱۴ آموزشگاه سینمایی از تسهیلات کارا (وام مشاغل آسیب دیده از کرونا) بهره مند می شوند.

**

سردار علی‌جمعه ملک‌شاهکوئی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: تاکنون ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد استان با همت خیران، بسیج حقوقدانان و بخشش قسمتی از دیه توسط شکات از زندان آزاد شدند.

اوقاف و امور خیریه گلستان هم اعلام کرد: با مشارکت ستاد دیه استان در قالب طرح شهید سلیمانی، ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

برای آزادی این تعداد زندانی ۶ میلیارد ریال از محل موقوفات و خیرین تهیه و پرداخت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار