-ثبت ۵ اثر گلستان در فهرست میراث ناملموس کشور، لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان و برگزاری مسابقات قرآنی در دانشگاه آزاد علی‌آبادکتول از جمله خبرهای کوتاه امروز سه‌شنبه گلستان است.

ثبت ۵ اثر گلستان در فهرست میراث ناملموس کشور و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۵ اثر این استان شامل مهارت پالان‌دوزی، استاد غلامحسین محمودی نادره‌کار و گنجینه زنده بشری در رشته پالان‌دوزی، لاری (دانش ساخت و جمع‌آوری آب باران در معماری ترکمن)، مهارت ساخت عروسک روستای سیاه رودبار و کشتی گورش ترکمن (به‌صورت مشترک با استان خراسان شمالی) در فهرست آثار میراث ناملموس کشور ثبت شد.

با ثبت این ۵ اثر، تعداد آثار میراث ناملموس ثبت شده گلستان در فهرست آثار ملی به ۸۵ اثر رسید.

**

 رییس دادگستری کل گلستان با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی از ۲ سال گذشته تاکنون در دستگاه قضایی استان گفت: در این مدت ۳۵ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشت و  هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

**

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گلستان از توزیع ۳۵۰ هزار عدد ماسک ارزان قیمت استاندارد خبر داد و گفت: این ماسک‌ها در ۱۵ نقطه از استان توزیع می‌شود.

محمدمهدی سلمان‌زاده اظهار داشت: هر بسته ۵۰ عدی این ماسک‌ها در بازار بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عرضه می‌شود اما با هماهنگی انجام شده این ماسک‌ها قرار است در نهایت به قیمت ۶۵۰ هزار ریال فروخته خواهد شد.

**

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: قبل از سیل پارسال سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی می شد اما پس از وقوع سیل و با تزریق اعتبارات لازم از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای شهریور امسال حدود ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی شد.

**

کتاب "مجموعه مصور گیاهان دارویی استان گلستان" تألیف محسن باغستانی فر توسط شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان گلستان به چاپ رسید.

این کتاب شامل معرفی گلستان، گیاهان دارویی اراضی جنگلی استان، گیاهان دارویی مراتع، گیاهان دارویی حاشیه اراضی زراعی، جاده‌ها، شهرها و روستاها و گیاهان دارویی مشترک در اراضی جنگلی، مرتعی و زراعی استان گلستان است.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت :چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ۲ بخش مردان و زنان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد و بیش از ۷۰۰ نفر از قاریان و حافظان و مرتلین استان با هم رقابت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار