با هیجان ورود واکسن کرونا، فراموش کردن افرادی که “کرونای طولانی” دارند و در تلاش برای بازیابی زندگی قبلی خود هستند و با ضعف به زندگی ادامه می دهند آسان است. حتی وقتی NHS وظیفه عظیم خود را در واکسیناسیون کشور مدیریت کند ، کووید ۱۹ و انواع جدید جهش یافته ویروس همچنان به گردش خود ادامه می دهند و افراد بیشتری را در معرض خطر کرونای طولانی مدت قرار می دهد.

تجربیات مشاور بیماری‌های عفونی در لندن از «کرونای طولانی‌مدت»

به گزارش گلستان ۲۴؛ جوانا هرمان، مشاور بیماری های عفونی در لندن میگوید: من در ماه مارس به شدت بیمار بودم. هرچند کرونای طولانی به عنوان یک مورد “خفیف” تعریف شد که نیازی به پذیرش در بیمارستان ندارد اما نه ماه بعد من کاملاً ناتوان شدم و دچار خستگی بعد از ورزش میشوم که اغلب با درد قفسه سینه همراه است. مغز من احساس می کند که نمی خواهد کار کند ، حتی یک مکالمه برایم سخت میشود. من هیچ بیماری زمینه ای ندارم ، ۵۰ ساله هستم و همیشه تناسب اندام داشته ام ، اما از قضا به عنوان مشاور در بیماری های عفونی ، دیگر توان کارکردن ندارم. تماشای این بیماری همه گیر از دور درحالیکه  باید در بطن  آن کار می کردم فقط بر ناامیدی من افزوده است.

علائم حاد من طی ۱۲ روز به پایان رسید و من به اشتباه  فکر میکردم که هفته بعد میتوانم به کار خود برگردم.  هفته های بعدی دچار ریزش موی شدید شدم و احساس خستگی میکردم  و معمولاً بعد از ظهر خوابم می برد. خستگی شدید بعد از ورزش را تجربه کردم، دچار درد در قفسه سینه می شدم که در طول بیماری اولیه ام چنین نبود و به نظر می رسد بدن من به استراحت شدید نیاز دارد ، ورزش درجه بندی، روشی که برای مدیریت بیماران با خستگی بعد از ویروس  استفاده میشد ،موثر نبود. در واقع مضر به نظر می رسید. چیزی که اوایل فهمیدم حیاتی بودن قدم زدن بود.

من همچنین یک معلم یوگا هستم. در ماه مه یک گروه یوگا برای دیگران که می دانستم تحت تأثیرکرونای  طولانی قرار گرفتند، ایجاد کردم. من روی تمرینات خاصی تمرکز کردم تا به آنها کمک کنم دوباره یاد بگیرند که چگونه ریه های خود رابهبود ببخشند و دوباره نفس بکشند.این یک سندرم ساده ویروسی نیست و نیاز به رویکرد دیگری دارد.

اعلامیه تأمین بودجه ۱۰ میلیون پوندی برای کلینیک های کرونای طولانی در اکتبر نمی تواند به زودی ارائه شود. پس موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت (نایس) تعاریفش را در مورد “سندرم پس از کووید”  به روز کرد و همچنین برنامه هایی برای ۴۰ کلینیک در سراسر انگلیس فرستاد. این کلینیک ها پزشکان و درمانگران را گرد هم می آورد تا “مراقبت های مشترک برای سلامت جسمی و روانی” را فراهم کنند که شامل ارزیابی جسمی، شناختی و روانشناختی خواهند بود.

همچنین بودجه ای از موسسه ملی تحقیقات بهداشت برای تحقیقات بسیار ضروری در مورد مکانیسم های علائم طولانی مدت کووید اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این خدمات اجتماعی برای افرادی که نیاز به مراقبت دارند  و همچنین حمایت مالی و مشاوره شغلی باید وجود داشته باشد.

سرانجام به نظر می رسد کسانی که کرونای طولانی را تجربه می کنند به رسمیت شناخته شده و پشتیبانی می شوند چون چیزی غیر از یک بیماری خفیف دارند. این حداقل شروع خوبی است.

 

 

منبع: شفقنا 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار