به رغم روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان و کم شدن تعداد جان‌باختگان اما برپایی بازارهای هفتگی در شهرهای زرد، ازدحام دستفروشان در مناطق مختلف شهرها به ویژه شهرهای نارنجی و برگزاری حراجی‌ها خطر شیوع دوباره کرونا در کمین است.

تعداد جان‌باختگان کرونا در استان گلستان کاهش یافته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، از هفته سوم آذرماه و بعد از حدود دو ماه سخت و نفس‌گیر برای همه به ویژه برای مبتلایان و کادر درمان، روند شیوع بیماری کرونا در استان گلستان کاهشی شد.

در روزهای اخیر وضعیت گلستان به مرز هشدار رسیده و یکی دیگر از شهرهای نارنجی استان نیز زرد شده است.

در حال حاضر بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان 10 شهرستان در وضعیت زرد و 4 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که نسبت به هفته گذشته از تعداد شهرستان‌های نارنجی نیز کم شده است.

تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، تعداد بیماران بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه و تعداد بیماران بدحال نیز کاهش پیدا کرده است اما بررسی آمارهای علوم پزشکی استان نشان می‌دهد این وضعیت چندان هم پایدار نیست و در همین روزهای اخیر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان و همچنین تعداد جان باختگان در اثر بیماری کرونا نیز افزایش یافت.

پیک سوم با کمترین خسارت 

هادی حق شناس، استاندار گلستان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه توانستیم پیک سوم شیوع کرونا را در استان با خسارت کمتری نسبت به موج‌های اول و دوم سپری کنیم.

وی گفت: مردم در کنترل و مهار این بیماری نقشی تعیین کننده دارند و همه باید کمک کنند تا جلوی اوج گیری دوباره کرونا را بگیریم. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات می‌تواند افراد را تا حد زیادی از مواجهه با این ویروس دور نگه دارد.

استاندار گلستان بیان داشت: در سطح 4 شهرستان که در وضعیت نارنجی هستند محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه دارد و منع تردد شبانه نیز در این شهرستان‌ها برقرار است.

وی افزود: طبق پیش بینی وزارت بهداشت ممکن است در اواخر دی و بهمن ماه پیک دیگری از بیماری را در کشور تجربه کنیم که امیدواریم مردم استان کمک کنند تا دوباره درگیر بیماری نشویم.

با اینکه استاندار از بهبود نسبی وضعیت کرونایی در استان خبر می‌دهد اما نگاهی به وضعیت شهرهای زرد و نارنجی نشان از یک غفلت خطرناک دارد.

برپایی بازارهای هفتگی، برقراری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، ازدحام دستفروشان، هجوم برخی شهروندان برای خرید اجناس در حراجی‌ها، حضور بدون ملاحظه در مناطق تفریحی و گردشگری زنگ خطر اوج گیری دوباره کرونا را به صدا در آورده است.

شرایط شکننده است

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد جان باختگان ناشی از کرونا که دو رقمی شده بود دوباره کاهش پیدا کرد و به کمتر از 10 نفر رسید.

وی گفت: تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی استان و هم چنین بیماران بدحال نیز کاهش نسبی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: اما شرایط شکننده‌تر از قبل شده است و با کمترین بی‌توجهی تمام تلاش کادردرمان و همکاری مردم بی‌نتیجه می‌ماند.

وی گفت: برخی از شلوغی‌ها در سطح شهرها بی‌مورد و مردم باید برای حفظ سلامت خود و کمک به کادر درمان جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و به ویژه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار