فروکش کردن کرونا و کاهش تعداد مبتلایان در هفته‌های اخیر سبب نشد تا کمک‌های مومنانه خیران و جهادگران بسیجی به نیازمندان کمتر شود.

فروکش کردن کرونا همراه با سیل کمک‌های مومنانه/چشم امید نیازمندان گلستانی به خیران و جهادگران بسیجی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، از اسفندماه پارسال که کرونا در استان گلستان مانند همه جای کشور همه گیر شد، فشار اقتصادی به خانواده‌ها به علت تعطیلی کسب و کارها، بیکاری، کمبود تولید و گرانی افسارگسیخته برخی اقلام اساسی بیشتر از گذشته شده است.

تا قبل از فرمان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان امسال برای کمک و دست‌گیری از نیازمندان، کمک‌های خیران به دست نیازمندان می‌رسید اما دربرگیری و انسجام لازم را نداشت.

پس از آن بود که سپاه و بسیج پرچمدار کمک مومنانه به نیازمندان شدند و از ظرفیت همه اقشار برای کمک به نیازمندان بهره گرفتند. این روزها چشم امید بسیاری از این خانواده‌ها به دستان سخاوتمند خیران و کمک‌های مومنانه بسیجیانی است که بدون چشمداشت و هیچ منتی به یاری نیازمندان و محرومان شتافته‌اند.

سرهنگ سیدموسی حسینی، جانشین سپاه نینوای استان در این باره اظهار داشت: با فرمان امام خامنه‌ای، رزمایش کمک مومنانه در دستور کار قرار گرفت و برای اینکه انسجام لازم وجود داشته باشد سعی کردیم از ظرفیت همه بخش‌ها استفاده کنیم. هرچند برخی از نهادها و خیران نیز برای جامعه هدف و یا نیازمندانی که از قبل می‌شناختند، بسته‌های معیشتی تهیه و بین آنها توزیع می‌کردند.

وی گفت: شناسایی نیازمندان از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار قرار گرفت و در تمامی مراحل اجرای رزمایش کمک مومنانه، بسته‌های معیشتی با حفظ کرامت این خانواده‌ها بین آنان توزیع شد.

جانشین سپاه نینوای استان بیان داشت: علاوه بر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، خانواده‌های زیادی هستند که به علت شیوع کرونا اقتصاد و معیشت آنان دچار مشکل شده است.

وی توضیح داد که حمایت از این خانواده‌ها در اولویت قرار دارد و سعی شده در توزیع بسته‌های حمایتی به گونه‌ای اقدام شود که خانواده‌ای از قلم نیفتد.

حسینی خاطرنشان کرد: از شروع رزمایش کمک مومنانه تاکنون بیشتر از  277 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های محروم و نیازمند به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار استان توزیع شده است.

وی بیان داشت: در مرحله جدید این رزمایش که در روزهای اخیر آغاز شده است 5 هزار بسته معیشتی در استان توزیع می‌شود.

جانشین سپاه نینوای استان گفت: خوشبختانه روند شیوع کرونا در استان طی هفته‌های اخیر کاهشی شده است اما کمک مومنانه با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی نیز تیم‌های حمایتی که مسئولیت آن برعهده نیروهای بسیج قرار دارد، بسته‌های معیشتی را به درب منازل کسانی که درگیر بیماری کرونا شده و نیازمند کمک هستند، می‌رسانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار