مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از ساخت واحدهای مسکونی برای ایتام تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خبر داد.

ایتام گلستانی صاحب خانه می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: براساس تفاهم نامه پنج جانبه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار است برای ایتام تحت پوشش این دو نهاد حمایتی واحد مسکونی ساخته شود.

وی گفت: اطلاعات و تعداد این افراد از طریق مرکز به استان ابلاغ شده و قرار است در مرحله نخست 65 واحد مسکونی برای ایتام بسازیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: برای احداث این منازل 50 میلیون تومان به صورت بلاعوض ( 25 میلیون تومان از سویصندوق توسعه ملی و 25 میلیون تومان از سوی کمیته امداد و بهزیستی) و 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و جلسات مشترک نیز بین کمیته امداد و بنیاد مسکن استان برگزار شده و تا یک ماه آینده ساخت این واحدهای مسکونی در استان آغاز خواهدشد.

حسینی یکی دیگر از اقدامات و برنامه‌های بنیاد مسکن را ساخت مسکن برای جوانان اعلام کرد و گفت: در فاز نخست اجرای این طرح ساخت 400 واحد مسکونی را در روستاها برای جوانان آغاز کردیم.

وی افزود: برای ساخت مسکن جوانان 80 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان داده می‌شود که نرخ سود آن 5 درصد و دوره بازپرداخت آن 15 سال است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهارداشت: برای اجرای طرح مسکن جوانان در استان 32 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار