رقابت 107 شرکت‌کننده با ارسال 920 اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر گلستان در ایستگاه پایانی قرار گرفت و عکاسان با ارسال 327 اثر بیشترین آثار در بین بخش‌های مختلف را به خود اختصاص دادند.

داوری 920 اثر جشنواره رسانه‌ای ابوذرگلستان در ایستگاه پایانی/ عکاسان مشتاق‌تر از خبرنگاران ظاهر شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، در این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان تنور رقابت «عکس» داغ‌تر از سایر بخش‌ها بود و از ۹۲۰ اثر ارسالی ۳۲۷ اثر مربوط به بخش عکس بود.

مرحله جمع‌آوری آثار ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گلستان به پایان رسید و پس از بررسی و تفکیک، آثار تحویل داوران جشنواره شد، این برنامه قرار است دهه اول بهمن‌ماه امسال همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شود.

* حقیقت با صدایی رسا در کمال اخلاق بیان شود

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گلستان بر لزوم پیگیری مطالبات مردمی اثرگذار تاکید کرد و گفت: نام این جشنواره از صحابه شجاع و حق طلب حضرت امیرالمومنین (ع)، جناب ابوذر گرفته شده است و در آن تلاش می‌شود تا خبرنگاران و اصحاب رسانه در نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و پیگیری مطالبات مردمی نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشند.

میثم قرایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری «افراد و مسوولان، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند»، از مسوولان خواست همکاری لازم با اصحاب رسانه را در راستای انعکاس فعالیت‌های امیدبخش به جامعه داشته باشند.

وی سعه صدر با سوال کنندگان و منتقدین را از مسائل مهم خواند و ابراز کرد: برخی اوقات چنانچه یک انتقادی به کسی شود، این فرصتی است برای اینکه بتواند ذهن‌ها را روشن و تبیین کند و حقیقت را با صدایی رسا در کمال اخلاق بیان نماید.

*«عکس» بیشترین و «موشن‌گرافیک» کمترین استقبال در جشنواره ابوذر

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گلستان با اشاره به این که رسانه‌های استان گلستان به سوی تولیدات فاخر و با کیفیت پیش می‌روند، گفت: در جشنواره ششم نیز رشد کمی و کیفی آثار رسانه‌ای واصله به دبیرخانه مشهود بود.

قرایی در خصوص آثار دریافتی به دبیرخانه جشنواره ابوذر گفت: در بخش عام «چند رسانه ای» بیشترین آثار مربوط به بخش عکس با ۳۲۷ اثر بود و به ترتیب فیلم ۶۷ اثر، موشن گرافیک هشت اثر و نماهنگ ۱۶ اثر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ارسال آثار در بخش تیتر ۲۳ مورد، خبر ۱۰۶ اثر، گزارش ۹۸ اثر، مصاحبه ۲۴ اثر، مقاله و یادداشت ۸۷ اثر را در بخش عام «خبر و مکتوب» به خود اختصاص دادند.

*10 داور بومی نتیجه جشنواره ابوذر را تعیین می‌کنند

مسوول سازمان بسیج رسانه استان گلستان در خصوص رقابت شرکت‌کنندگان در بخش ویژه بیان کرد: تکانه‌های جهش تولید ۶۷ اثر، ۴۰ سالگی دفاع مقدس ۷۷ اثر، رسانه در آیینه رسانه ۲۳ اثر دریافت شده است.

قرایی با اشاره به استقبال فعالان رسانه از جشنواره ابوذر گفت: در این جشنواره از داوران بومی استفاده شده است، به طوری که ۶ داور در بخش‌های خبری و مکتوب و چهار داور در بخش چند رسانه‌ای و عکس خبری نهایت تلاش برای صحت داوری و آسودگی خیال شرکت‌کنندگان عزیز بر عهده گرفتند.

وی به شرکت دادن آثار دریافتی در بخش‌های خبر، مقاله و یادداشت، مصاحبه و گزارش و تیتر همچنین چند رسانه‌ای اشاره کرد و در مقایسه این جشنواره با سال گذشته گفت: در سال گذشته ۸۵۵ اثر توسط حدود ۸۰ شرکت کننده از ۳۰ رسانه به مرحله داوری رسید.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گلستان گفت: اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان توسط سازمان بسیج رسانه و با مشارکت معاونت‌های همکار مرتبط در سپاه، اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

به گفته قرایی؛ این جشنواره در دهه اول بهمن ماه سال جاری و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار