ابوالحسن امامی، معاون سابق فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

پیام مقام معظم رهبری در نامه اش، همانند پیام امام (ره) به گورباچف، یک پیام مهم تاریخی است. البته بنا بر شرایط خاص آن زمان، حضرت امام (ره) این گونه پیام داد و رهبری بر اساس وضع موجود، پیام خود را به گونه ای دیگر به نسل جوان امروز منتقل کردند.

نامه رهبری به جوانان همانند نامه امام خمینی به گورباچف از پیام های مهم تاریخی است

ابوالحسن امامی، معاون سابق فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، گفت: پیام مقام معظم رهبری در نامه اش، همانند پیام امام (ره) به گورباچف، یک پیام مهم تاریخی است. البته بنا بر شرایط خاص آن زمان، حضرت امام (ره) این گونه پیام داد و رهبری بر اساس وضع موجود، پیام خود را به گونه ای دیگر به نسل جوان امروز منتقل کردند.

امامی گسترش دین اسلام در کشور های اروپایی را علت ترس و نگرانی سردمداران غرب دانست و گفت به همین دلیل آن ها به گسترش دین اسلام واکنش نشان می دهند. چند سالی است که به صورت جدی موضوع اسلام هراسی را در جهان و مخصوصا کشور های اروپایی کلید زده اند. وی معتقد است که این جریان را صهیونیست ها نیز هدایت و به بهانه های مختلف مسلمانان را متهم می کنند. البته ممکن است افراطیون با حمایت ابر قدرت ها به این ماجرا دامن بزنند.

نامه رهبری و نامه خمینی به گورباچوف

معاون سابق فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیامبر اسلام (ص) رحمت للعالمین خواند و افزود: از آن جایی که اسلام آخرین دین الهی بر روی زمین و قرآن نیز سخنان خداوند متعال است که برانسان ها نازل شده، معتقدم که همه ادیان الهی باید به این اسلام هراسی و خراب کردن چهره اسلام واکنش نشان دهند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در این شرایط حساس بسیار هوشمندانه عمل کردند، ادامه داد: ایشان جوانان را مخاطب خود قرار دادند و از آنان پرسیدند که درباره اسلام تحقیق کرده اید یا دارید پیش داوری می کنید؟ این که ایشان در سخنان خودشان، از جوانان که پرسش گرند و دوست دارند بدانند و تحقیق کنند، سوال می پرسند، بسیار هوشمندانه و رسانه ای است. آینده جهان به دست همین جوانان رقم می خورد.

ابوالحسن امامی

 امامی گفت بیش از هشتاد در صد از خبر گزاری ها این موضوع را رصد و تحلیل کرده اند. این پرسش ها و خطراتی که جوانان امروز را تهدید می کند بسیار موضوع مهمی است. غربی ها سعی می کنند با بهره گیری از گروه هایی همچون داعش، چهره اسلام را مخدوش کنند.

این سوالات باید هم در داخل و هم در خارج از کشور تفهیم شود تا در آینده نتیجه موثری داشته باشد. باید ابعاد پیام را در نظر داشته باشیم که از  یک سو شناخت و معرفت را عنوان می کند و از سوی دیگر یک گفت و گو با نسل جوان پرسشگر است. همچنین این پیام، دین را مطرح می کند. 

سردمداران غربی نگرانند که نکند جوانانشان بتوانند به این پرسش ها پاسخ دهند و به حقیقت دست پیدا کرده و آن ها متهم شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار