گوهری راد مسائل اقتصادی را مهمترین عامل بازماندگی از تحصیل بر شمرد و گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده با دستگاه های اجرایی و مصوبه کارگروه اجتماعی به دنبال حمایت از این دانش آموزان هستیم.

مسائل اقتصادی مهمترین عامل ترک تحصیل دانش آموزان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احسان گوهری راد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: آموزش و پرورش با وضعیت خاصی که در ایام کرونا دارد به صورت غیرحضوری آموزش را پیگیری می کند و متاسفانه در این روش برخی از دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند و یا اینترنت به شبکه شاد دسترسی ندارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی تحصیلی این دانش آموزان از درسنامه و جزوات استفاده کرده است و همچنین طرح شهید عاطفی نژاد برای کمک به دانش آموزان مناطق محروم نیز به این منظور اجرایی شده است.

 

گوهری راد بیان کرد: همچنین آموزش ها از طریق چهار شبکه تلویزیونی برای دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا نخستین و تنها استانی هستیم که این اجازه را داشتیم که در روستاهای فاقد بستر اینترنت کلاس های دانش آموزان را به صورت حضوری برگزار کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد: در حال حاضر 23 هزار دانش آموز روستایی در سطح استان گلستان به صورت حضوری سر کلاس های درس تحصیل می کنند.

 

گوهری راد ابراز داشت: در کنار این مسئله برخی از دانش آموزان بازمانده تحصیل هم در استان وجود دارند و اصلی ترین مشکل این دانش آموزان مسائل اقتصادی است.

 

وی افزود: در تفاهمنامه ای با نهادهای مختلف مثل، مرکز بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی و استانداری و همچنین مصوبات کارگروه اجتماعی استان در تلاش هستیم که این دانش آموزان بازمانده از تحصیل را برای ادامه تحصیل حمایت کنیم.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار