سند «برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ» در سال ۹۸ تصویب شد و مقرر شد تا از عرضه تخم مرغ غیر بسته بندی و خارج از یخچال جلوگیری شود. این برای مردم یعنی باز هم گرانی تخم مرغ!

فروش تخم مرغ فله ای ممنوع شد؛ فقط بسته بندی و یخچالی / تخم مرغ باز هم گران می شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرزاد طلاکش دبیرکل انجمن ملی طیور گفته است: سند «برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ» در سال ۹۸ تصویب شد و مقرر شد تا از عرضه تخم مرغ غیر بسته بندی و خارج از یخچال جلوگیری شود.

وی گفت: براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی از ابتدای بهمن عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع است و براساس قانون تخطی از ان تخلف بهداشتی تلقی و طبق مقررات برخورد می‌شود.

کیفیت بهداشت و سلامت تخم مرغ مهم است، اما باید به این نکته توجه داشت که یک معنای مهم ممنوعیت فروش تخم مرغ فله ای برای مردم، گران تر شدن آن است. 

طلاکش در ادامه گفته است: «فروشگاه‌ها موظف هستند تخم مرغ بسته بندی شده و در یخچال نگه داری کنند.»

بنابراین می شود حدس زد که با اجرای قانون ممنوعیت فروش تخم مرغ فله ای، فروشگاه ها به بهانه بسته بندی و استفاده از یخچال و برق و ...قیمت تخم مرغ را افزایش دهند.

آقای مسئول! ممنوعیت فروش فله ای، برای مردم یعنی باز هم گرانی تخم مرغ!

 

85 درصد تخم مرغ فله ای است

دبیر انجمن ملی طیور همچنین اعلام کرده است که «در کشور کمتر از ۱۵ درصد تخم مرغ به صورت بسته بندی عرضه می‌شود.»

با این اوصاف به 85 درصد تخم مرغ کشور که تا پیش از این به صورت فله ای به فروش می رسیده، هزینه های بسته بندی و نگهداری در یخچال اضافه خواهد شد و چون نظارت ضعیف است و هزینه ای اضافی قابل نرخ‌گذاری نیست، معلوم نیست این افزایش تا کجا ادامه خواهد یافت.

نگرانی و نارضایتی مردم

ما در وقایع روز پس از پوشش اخبار مربوط به گرانی تخم مرغ با حجم عظیمی از نظرات مردم مواجه شدیم که نگرانی و نارضایتی خود را ابراز داشته اند و این نعمت خداوندی را قوت غالب سفره هایشان عنوان کرده اند که مجبورند از همان هم چشم پوشی کنند.

از این رو، لازم است که قبل از تصمیم به اجرای این مصوبه شرایط بازار و نظارت بر قیمت ها در نظر گرفته شود.

 

 

 
منبع: وقایع روز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار