دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی طرح ملی پایتخت نهج‌البلاغه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتظار ما ورود گفتمان علوی به عرصه عمل و به ویژه سبک زندگی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی طرح ملی پایتخت نهج‌البلاغه، سه‌شنبه، ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی خدمتکار، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، محسن شریفی، مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مشاور معاون قرآن و عترت، میثم نمکی، رئیس دبیرخانه دائمی طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه، مصطفی عباسی‌مقدم و محسن حجازیان برگزار شد.

دستور کار این جلسه بررسی برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه دائمی نهج‌البلاغه بود که طی این جلسه، حاضرین به بیان نکته‌ها و دیدگاه‌های خود در خصوص روند اجرایی طرح کاشان پایتخت نهج‌البلاغه پرداختند.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این نشست گفت: در خصوص جزئیات طرح پایتخت نهج‌البلاغه گفت: فعالیت‌های پایتخت نهج‌البلاغه ایران روز ۲۱ مهرماه امسال طی یک نشست و پس از اعلام رسمی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و استانداری اصفهان، کار خودش را رسماً آغاز کرد. این نشست با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس رضایی، استاندار اصفهان، آیت‌الله شیخ عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مسئولان شهر کاشان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی افزود: یکی از ارکان ساماندهی، هدایت و راهبری فعالیت پایتخت نهج‌البلاغه، شورای سیاست‌گذاری است که برای آن تعریف شده است. چندین جلسه را برگزار کردیم و جلسه امروز در واقع جلسه نهایی‌سازی اقدامات کلان اجرایی و فعالیت‌های گوناگون در حوزه فرهنگ نهج‌البلاغه و امیرالمومنین (ع) است که بعد از تصویب، مبنای کار حوزه‌های گوناگون تا پایان سال ۱۴۰۰ قرار خواهد گرفت.

فقهی‌زاده در پایان گفت: انتظار ما در سطح کلی، ترویج گفتمان علوی و ورود آموزه‌های نهج‌البلاغه به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین آثار دینی در مکتب‌اهل بیت (ع) به عرصه عمل، نگرش و به‌ویژه سبک زندگی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار