سیدزاده گفت: همانگونه که انقلاب اسلامی ریشه در مساجد دارد، وصال به سینمای ملی برگرفته از انقلاب اسلامی را نیز باید از همین مساجد انتظار داشت.

وصال به سینمای ملی برگرفته از انقلاب اسلامی را باید از مساجد انتظار داشت/ بچه های مسجدی سرشار از باور و اعتقاد هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدسعید سیدزاده» در راستای برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ایران انقلابی و اسلامی نیازمند سینمای انقلابی و اسلامی است.

 

کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه در شرایط موجود سینمای ما چندان قرابتی با ایران اسلامی و انقلابی ندارد، افزود: معتقدم فقط با حضور بچه های مسجدی و بسیجی می توان به تقابل با این انحراف و اصلاح سینمای ملی، انقلابی و اسلامی دست یافت.

 

سیدزاده ادامه داد: همانگونه که انقلاب اسلامی ریشه در مساجد دارد، وصال به سینمای ملی برگرفته از انقلاب اسلامی را نیز می بایست از همین مساجد انتظار داشت.

 

وی گفت: اما این مهم با توجه به وجود نفوذی های قسم خورده در عرصه فرهنگ، فقط و فقط با تعقل، درایت و برنامه ریزی های دقیق و حساب شده و مددجویی از ذات الهی مسیر است.

 

کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون اظهارداشت: معتقد هستم که فیلمسازی، با بهره گیری از علاقه، تکنیک و شعور محقق می شود.

 

وی افزود: فیلمی که قرار است در راستای تحقق انقلاب و اسلام باشد، به عنصر مهم دیگری نیز محتاج است که کامل کننده این مجموعه خواهد بود و این مهم چیزی نیست جز اعتقاد و باور به انقلاب اسلامی که متاسفانه ره توشه خیلی از ما فیلمسازان و هنرمندان نیست.

 

سیدزاده تاکید کرد: وضعیت موجود سینمای کشور، دستمایه همین بی تدبیری هاست.

 

وی گفت: حال اگر به فضل الهی، نیتی یا قصدی بر تغییر وضع موجود است، راهی جز مددجویی از بچه های مسجدی و بسیجی نیست.

 

کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه بچه های مسجدی سرشار از شعور و باور و اعتقاد هستند، اظهارداشت: فقط کافی است، بسیجیان و بچه مسجدی های علاقه مند، با آموزش های حساب شده، به دور از تأثیرات نفوذی های عرصه فرهنگ، به ابزار تکنیک مجهز شوند آنگاه سینمای ملی، منبعث از انقلاب اسلامی، خواهیم داشت که باید به آن افتخار کرد.

 

سیدزاده اظهارامیدواری کرد: امیدوارم چنین شرایطی در بستر جشنواره فیلم طنین که متعلق به بچه های مسجدی است، فراهم شود.

 

**چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با موضوع «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» در قالب طرح «ایران قوی» از سوی کانون فرهنگی طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) کوی شهید مطهری گرگان تحت نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان و با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

بهره گیری از ابزار هنر در جهت ترویج و گسترش مفاهیم سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، جهت دهی گرایش های هنری در حوزه فیلم ، به سمت تولید آثار با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فیلم و استفاده بیشتر از قابلیت های آن، بسط و گسترش حوزه فیلم سازی از طریق تربیت و آموزش هنرمندان متعهد و تولید و خلق آثارهنری دینی و حرکت به سمت کارآفرینی هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اهداف اصلی این جشنواره است.

 

رفتارهای اجتماعی، حقوق همسایه، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تحریم ربا، کسب حلال، علم اندوزی، کتاب، نذر فرهنگی، سحر خیزی، تکریم والدین، ازدواج آسان، پوشش اسلامی-ایرانی، قناعت، ساده زیستی، صرفه جویی، معماری اسلامی-ایرانی، خانواده سالم، کار و تلاش، مسجد، نیایش، جهاد، نماز، انقلاب اسلامی، وحدت، قهرمان زندگی من، مدافعان سلامت و غیره ازعناوین مرتبط با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی جشنواره است.

 

موضوع بخش ویژه روستایی این جشنواره نیز شامل؛ روستا و زندگی روستایی می شود.

 

بخش های رقابتی جشنواره شامل؛ بخش اصلی در قالب فیلم کوتاه داستانی، بخش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب فیلم کوتاه داستانی، فیلم نامه کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، پویانمایی و نماهنگ و بخش روستایی شامل؛ فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، فیلمنامه و تحقیق و پژوهش است.

 

زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از (6 آذر) آغاز شده و تا (25 بهمن) ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار