منتظری از رایزنی با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای ایجاد ردیف اعتباری نجات خلیج گرگان خبر داد.

رایزنی با کمیسیون تلفیق برای ایجاد ردیف اعتباری نجات خلیج گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «غلامرضا منتظری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تمام تلاش مجمع نمایندگان و استاندار گلستان بر این است که در اعتبارات سال 1400 رشدی را شاهد باشیم.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از شاخصه های توسعه استان گلستان در حد انتظار نیست و بخشی از این عقب ماندگی به حوزه اعتبارات بر می گردد.

 

منتظری یادآور شد: یک ماه قبل از بحث بودجه 1400 نشست مشترکی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با استاندار برگزار شد و اولویت بندی هزینه اعتبارات استان را مشخص کردیم.

 

وی گفت: حوزه تامین آب آشامیدنی به ویژه در شهر گرگان و آق قلا، سد شصت کلاته یا میرداماد، توجه به حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان از جمله بیمارستان آیت الله طالقاتی و ساخت بیمارستان 600 تختخوابی گرگان، تقویت شبکه بهداشت و درمان روستایی، تقویت حوزه فرهنگی و به سرانجام رساندن این پروژه ها از جمله اولویت هایی بود که در این نشست به آن تاکید شد.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پیگیری ایجاد یک ردیف برای خلیج گرگان از دیگر موضوعاتی بود که نمایندگان استان آن را پیگیری می کنند، این خلیج در مسیر خشک شدن قرار دارد و خشکی این خلیج باعث ایجاد کانون ریزگرد و فاجعه محیط زیستی می شود.

 

منتظری یادآور شد: روز آینده با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم ردیف اعتباری برای خلیج گرگان ایجاد کنیم.

 

وی به ضعف بودجه 1400 اشاره کرد و گفت: این بودجه اشکالات زیادی دارد و یکی از اشکالات این بودجه وابستگی به نفت است و این وابستگی باعث شکنندگی اعتبارات آن می شود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از دیگر مشکلات بودجه 1400 را عدم منابع پایدار بودجه برشمرد و افزود: باید بین منابع و مصارف ارتباط معناداری وجود داشته باشد و لذا مجلس کلیات آن را تصویب و در اصلاحات آن اقدامات خوبی کرده است و لذا وقت زیادی از مجلس شورای اسلامی گرفت.

 

منتظری بیان کرد: باید تلاش کنیم که به جای نفت جایگزین دیگری داشته باشیم که توسعه تقویت تجاری، گردشگری و صنایع دستی می تواند یکی از حوزه های جایگزین نفت باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار