رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از افزایش اعتبارات تملکی گلستان در لایحه ۹۸ خبر داد و گفت: تکمیل راه آهن و بندرخشک از اولویت های استان گلستان است.

تکمیل راه آهن و بندرخشک از اولویت های گلستان است

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد ولی روزبهان صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: گلستان ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه های مختلف دارد اما هنوز نتوانسته جایگاه خود در اقتصاد منطقه و کشور را کسب کند.

وی افزود: گلستان با پنج کشور حاشیه خزر همسایه است و این ظرفیت می تواند امکان ترانزیت کالا را برای استان فراهم کند اما این مهم تا چند سال گذشته مغفول مانده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با این توضیح که این راه آهن و بندرخشک از اولویت های استان است، ادامه داد: راه آهن اینچه برون می تواند ما را به کریدورهای ملی و بین المللی ارتباط دهد اما به دلایلی که مهم ترین آن نگاه ها، مشکلات مالی و نداشتن زمان کافی بوده، هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری و صنعت گلستان کم نیست، اضافه کرد: در گذشته به اشتباه استان های شمالی را کشاورزی اعلام کردند اما حق کشاورزی را هم ادا نکردند.

روزبهان تصریح کرد: تاکنون در صنعت و کشاورزی گلستان خام فروشی کرده ایم و نتوانستیم اشتغال و ثروت مناسب در استان فراهم کنیم.

وی توضیح داد: در سفر رئیس جمهور به گلستان تلاش کردیم متناسب با زیرساخت ها و ظرفیت های استان و بر اساس آمایش سرزمین پروژه های مهم و محوری برای توسعه استان تعریف و مصوب کنیم.

وی بیان کرد: در این سفر هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان از ردیف های اعتباری ۹۷ و ۹۸، ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی مصوب شد.

روزبهان با این توضیح که در سفر رئیس جمهور به گلستان اجرای ۶۹ پروژه مصوب شده است، گفت: تلاش کردیم بر اساس آمایش سرزمین و اسناد بالادستی، ظرفیت های استان را ببینیم و از کوچک کردن پروژه ها بپرهیزیم.

افزایش ۳۶ درصدی اعتبارات عمرانی ملی گلستان در لایحه ۹۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان همچنین به اعتبارات استان اشاره کرد و افزود: بودجه هزینه ای گلستات در سالجاری ۳۳۷ میلیارد تومان بود که تلاش می کنین تا انتهای سال به ۱۰۰ درصد نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی استانی ۶۰۴ میلیارد تومان و عمرانی ملی حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیارد تومان بوده، اضافه کرد: تاکنون اعتبارات عمرانی استانی و ملی گلستان ۴۱ درصد جذب داشته ایم.

روزبهان با این توضیح که اعتبار تملکی (عمرانی) ملی در لایحه ۹۸ تغییر نکرده است، تصریح کرد: اعتبار تملکی استان ۱۰ درصد افزایش داشته و اعتبارات عمرانی ملی گلستان هم در لایحه ۹۸ حدود ۳۶ درصد در لایحه بودجه ۹۸ افزایش یافته است.


انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار