معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان از تولید ماسک‌هایی از جنس پنبه و ابریشم با تلفیق هنر‌های سنتی توسط هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

تلفیق ماسک با صنایع دستی/تولید ماهانه ۴۵۰۰ ماسک کاملاً سنتی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان گفت: با توجه به تداوم استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ضرورت ایجاد تنوع در طراحی این ابزار مقابله با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

او افزود: این نیاز هنرمندان و صنعتگران استان گلستان را بر این داشت که با طراحی اصولی و کاربردی بر اساس ارزش‌های معنوی رشته‌های بومی استان، ماسک‌هایی را با استفاده از نساجی سنتی و تلفیق آن با رودوزی‌های اقوام مختلف استان تولید کنند.

معاون صنایع دستی گلستان گفت: ماسک‌هایی که در استان تولیدشده از جنس الیاف پنبه و ابریشم است و تزئینات روی آن شامل رودوزی سنتی شاهکوه، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق، بخارا دوزی و ... است که برحسب سفارش تولید و عرضه می‌شود.

او با اشاره به این‌که ماسک‌های صنایع‌دستی که معمولاً سه‌لایه تولید می‌شوند قابلیت شست‌وشو و استفاده مکرر را دارند و تنوع در طرح و رنگ قدرت مانور بیشتر در هماهنگی با پوشاک را برای مصرف‌کننده فراهم می‌سازد، بیان کرد: این ماسک‌ها با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از فیلتر بهداشتی در لایه میانی و رعایت نکات و استاندارد‌های بهداشتی تولید می‌شوند.

حاجی ابراهیمی گفت: در استان گلستان ۱۵ هنرمند به تولید ماسک با تلفیق هنر‌های سنتی می‌پردازند که به‌صورت میانگین ماهانه ۴۵۰۰ ماسک کاملاً سنتی تولید و به بازار هدف عرضه می‌کنند.

او اضافه کرد: تعدادی از این هنرمندان همچنین به تولید بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، سربند و حوله که تماماً با محصولات صنایع‌دستی است اقدام کرده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار