مدیرکل شیلات گلستان گفت: هم‌زمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۶ پروژه در حوزه شیلات استان با اشتغال‌زایی مستقیم ۶۲ نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

آغاز ساخت ۳ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدجواد قدس علوی اظهار کرد: برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های شیلات گلستان در دهه فجر ۱۳۴میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۹۲ میلیارد ریال آورده شخصی بوده و مابقی در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد، پرورش ماهیان گرمابی و مرکز عرضه و زون پروتئینی خواهد بود که در شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، گنبدکاووس، بندر ترکمن، کردکوی، بندرگز، کلاله، گالیکش و کردکوی قرار دارند.

مدیرکل شیلات گلستان بیان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های کلنگ زنی امسال می‌توان به ۳ پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان‌های بندرگز و گنبدکاووس اشاره کرد.

قدس علوی گفت: ۲۹ استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی با ظرفیت ۷۰ تن تولید ماهی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش  پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی ۸ پروژه در گرگان، ۱۰ پروژه در آق‌قلا، ۳ پروژه در بندر ترکمن، ۵ پروژه در گنبدکاووس، ۳پروژه در کلاله و یک پروژه در گالیکش افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شیلات گلستان، قدس علوی گفت: یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بندرگز و ۲ مزرعه در شهرستان گنبدکاووس کلنگ زنی می‌شوند که مجموع ظرفیت تولید در این ۳ مرکز، ۴۳ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار