شاغل در یکی از ادارات استان گلستان است، اطلاعات به نسبت خوبی دارد و می‌گفت فکر نمی‌کردم تا مرحله نزدیک به یقین پیش بروم.

کلاهبرداری با پوشش گوینده رادیو
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مریم می‌ گوید: پنج شنبه دو هفته پیش بود که در منزل مشغول تماشای تلویزیون بودم، موبایلم زنگ خورد، تماس از یک شماره ایرانسل بود، دودل بودم که پاسخ بدهم یا خیر، اما نهایتا گوشی را جواب دادم.

مرد جوانی با لحن مودبانه‌ای سلام و خوش و بش کرد و گفت از روابط عمومی صدا و سیمای تهران تماس می گیرد، به او گفتم این موقع شب آن هم از صدا و سیما؟ خیر است؟ گفت کاملا خیر است!

در ادامه گفت: به دلیل اینکه قبض‌های تلفنم را که همراه اول است به موقع پرداخت کردم، به صورت تصادفی در یک مسابقه شرکت دادند و حالا من یکی از ۵ برنده خوشبخت برنامه رادیویی شان هستم.

از او اسم برنامه و شبکه رادیویی شان را پرسیدم، با اعتماد به نفس زاید الوصفی گفت: شبکه رادیویی صبا و برنامه ضیافت، از همسرم با ایما و اشاره خواستم رادیو صبا را بگیرد تا صدای خودم را که به گفته این مرد جوان، زنده در حال پخش بود، بشنوم.

پس از چند لحظه‌ای جستجو در شبکه‌ها، رادیو صبا بالا آمد، اما خبری از برنامه ضیافت نبود! با همسرم تصمیم گرفتیم چیزی نگوییم تا مقصود این فرد بر ما روشن شود.

مرد جوان که سعی می کرد خود را گوینده رادیو جلوه دهد گفت که ۲ جایزه ۲۵ میلیون ریالی برنده شده اید و برای گرفتنش، از من نام ۲ بانک که در آن حساب فعال دارم را خواست.

حالا دیگر می ‌دانستم ماجرا از چه قرار است! می‌ خواستم بیشتر با شگرد‌های این افراد آشنا شوم بنابراین سعی کردم عادی رفتار کنم.

آقای کلاهبردار که به طور بسیار عجیبی پشت سر هم صحبت می کرد و به من مهلت فکر کردن نمی‌ داد گفت: برای دریافت هدیه نام ۲ بانک را به او اعلام کنم من هم گفتم که در همه بانک‌های دولتی و خصوصی حساب دارم و به هر حسابی که واریز کردید برایم فرقی ندارد.

او سپس گفت: عملیات واریز انجام شده و همین الان پیامک را می‌ توانم در گوشی ام ببینم.
 

او درست می گفت، یک پیامک واریز ۲۵ میلیون ریالی عجیب به حساب من آمده بود! پیامکی که از بانک نبود و از یک شماره ایرانسل بود! اثری از شماره کارت من هم نبود! فقط ۶ شماره ابتدایی که مربوط به بانک و بین همه مشتری‌ها، مشترک است در ابتدای سرشماره وجود داشت!

به اوگفتم: پیامک رسیده ممنونم، اما چرا از بانک نیامده! او گفت حساب بلوکه است و برای باز کردن حساب و برداشت پول همین حالا باید به عابر بانک مراجعه کنم و مراحلی که می‌ گوید انجام دهم تا پول در حسابم بنشیند!

از این همه دروغگویی خسته شده بودم! به او گفتم خجالت بکشید و با مردم این کار را نکنید. به محض گفتن این جمله تماس وی قطع شد و دیگر برقرار نشد! و من هم فورا با روابط عمومی رادیو صبا تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم.

چند روزی گذشت و بعد خبردار شدم که گویا در همان شب این فرد کلاهبردار در پوشش گوینده رادیو و جایزه میلیونی با ۲ نفر از آشنایان بنده تماس گرفته و حساب هر یک را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ۲۷ میلیون تومان خالی کرده است!

با باشگاه خبرنگاران جوان استان گلستان تماس گرفتم و موضوع را تعریف کردم تا افرادی کمتری به دام این کلاهبرداران بیفتند.

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع با یکی از کارشناسان پلیس فتای استان صحبت کرد او در خلال صحبت هایش به نکته‌ای بسیار مهم اشاره کرد.

هر تماس گیرنده‌ای که در قالب جشنواره و مسابقه شما را به رفتن پای عابربانک دعوت کند حتما یک کلاهبردار است پس مراقب باشید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار