رئیس بنیاد نخبگان گلستان:

رئیس بنیاد نخبگان گلستان گفت: در قشر دانش‌آموزی از سال ۹۴ طرح شهاب را در گلستان اجرا کرده و تاکنون استعداد تحصیلی ۱۰۷ هزار و ۸۰۲ دانش آموز بررسی شده است.

استعداد تحصیلی۱۰۷ هزار دانش آموز گلستانی بررسی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، ابوالقاسم خزاعیان شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: مأموریت بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای شناسایی، حمایت و هدایت از استعدادهای برتر و نخبگان است تا در توسعه و تحول کشور اثرگذاری بارزی داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان گلستان افزود: بنابراین در این مسیر گروه‌های مختلف، دانش آموزان، آینده سازان، سرآمدان و نخبگان قرار دارند و ما شناسایی و حمایت از افراد نخبه در این مسیر را انجام می دهیم.

خزاعیان اضافه کرد: در شناسایی نخبگان در قشر دانش‌آموزی از سال ۹۴ طرح شهاب را اجرا کرده و تاکنون استعداد تحصیلی ۱۰۷ هزار و ۸۰۲ دانش آموز بررسی شده است.

وی ادامه داد: در سطوح دانشجویی ضمن شناسایی نخبگان، از فعالیت‌های آنها هم پشتیبانی می‌شود.

خزاعیان از اجرای رویدادهای رقابتی مسأله محور و هسته‌های دانشجویی خبرداد و گفت: یکی از این طرح ها، طرح شهید احمدی روشن است که دانشجویان تحت نظر استاد خبره طرح های مسأله محور را تمرین می کنند.

طبق گفته رئیس بنیاد نخبگان گلستان، در استان دو طرح با ۱۷ دانشجو در این زمینه فعال هستند.

وی اضافه کرد: برای دانش آموختگان هم در زمینه کسب و کار، دوره های پسا دکتری و غیره برنامه‌ریزی می‌شود.

خزاعیان بیان کرد: حدود ۵۹۳ مورد تسهیلات در پنج سال گذشته پرداخت شده که ۳۲ درصد آن مختص بانوان بوده است.

وی گفت: ۶۷ میلیارد ریال اعتبارات بخش اشتغالزایی، سه میلیارد ریال اعتبار طرح احمدی روشن و پنج میلیارد ریال اعتبار طرح شهاب در سال گذشته بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار