تریبون آزاد دانش آموزی با موضوع حجاب همزمان با هفته بزرگداشت مقام مادر در علی آباد کتول برگزار شد. حرف های رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در پاسخ به پرسش های این دانش آموزان خواندنی است.

دانش آموزان علی آباد کتول پشت تریبون آزاد«حجاب» / «فاطمی منش» از «عفاف» می گوید+ تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و هفته بزرگداشت مقام مادر، جمعی از دانش آموزان علی آباد کتول به سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش آمدند تا سوالات خود درباره حجاب را از تریبون آزاد این اداره مطرح کنند.

«چرا باید با حجاب باشیم»، «حد و حدود حجاب»، «حجاب برتر»، «حجاب در آقایان»، «مسخره شدن در جامعه به دلیل رعایت حجاب» و «گران بودن چادر» از جمله مسائلی بود که دانش آموزان درباره آن صحبت کردند و سوال پرسیدند.

وقتی  ضد ارزش ها جای ارزش ها را می گیرند
حجت الاسلام فاطمی منش رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان علی آباد کتول نیز در پاسخ به سوالات دانش آموزان گفت: متاسفانه در سال های اخیر رسانه و صدا و سیما با همواره بدبخت نشان دادن بانوان چادری و همواره تحصیل کرده، ثروتمند و خوشبخت نشان دادن بانوان مانتویی و کم حجاب در فیلم های خود، در کنار فضای مجازی رها شده و بدون چارچوب، احساس بدی از چادر را به مردم منتقل کرده است و به طوری که رغبت دختران و زنان رفته رفته به حفظ حجاب در جامعه کم شد.

ذات زن به حجاب تمایل دارد
وی اظهار کرد: حجاب در تاریخ بشریت همواره وجود داشته، اما در اسلام به آن بهای بیشتری داده شده است. ذات انسان به ویژه بانوان حجاب و پوشش را بیشتر می پسندد، برای همین هم هست که وقتی به طور مثال یک دختر 3 ساله می خواهد لباس عوض کند، خود را از نگاه دیگران دور می کند.
فاطمی منش با بیان اینکه با مانتو، روسری و مقنعه هم می توان با حجاب بود، اما چادر حجاب برتر است، ادامه داد: در دوران های مختلف پوشش ها به شکل های مختلفی بروز کردند، به طور مثال در اوایل اسلام، روپوش هایی به نام جلابیب وجود داشت، بعدها نیز به شکل چادر و دیگر نوع لباس ها جریان پیدا کرد. 

وی گفت: حجاب زنان را در از تیررس نگاه های سمی دور کرده و در برابر آسیب ها حفظ می کند. به زن این فرصت را می دهد که با آرامش و بدون نگرانی بتواند در جامعه تردد کرده و در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارتقاء یابد.

یک کار تمیز فرهنگی
این کارشناس مسائل فرهنگی دوباره گریزی به آثار صدا و سیما در دهه 70 زد و گفت: در آن سال ها سریالی به نام «درپناه تو» پخش شد که حجاب و چادر دختری به نام «مریم» توجه دختران زیادی را به خود جلب کرد و به استفاده از جذب شدند. تا جایی که حتی چادر مریمی مد شد.
وی با تاکید بر مقام مادر و جایگاه او در حفظ کانون و شیرازه خانواده گفت: غرب به دنبال آن است با تخریب شخصیت و جایگاه مادر، خانواده را به لجن زار بکشد تا جامعه به انحطاط رفته و از این طریق کشورها را استعمار کند که ما باید از این موضوع پیشگیری کنیم.

راهکارهایی برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب
رییس ادراه تبلیغات اسلامی شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر اینکه حفظ حجاب، عفاف و حیا در جامعه مقدمه حفظ کانون خانواده و پیشگیری از بسیاری آسیب ها در جامعه است، گفت: برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب باید گروه های فرهنگی وارد عرصه شوند و با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی از این ولنگاری فرهنگی نجات یابد. همچنین رسانه ها و صدا و سیما با ساخت آثار فاخر در حوزه عفاف و حجاب، به فرهنگ سازی صحیح در این حوزه کمک کنند. همچنین طراحان لباس به طراحی لباس های بومی محلی و همچنین متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و زیبا و جوان پسند تشویق کنیم.
فاطمی منش با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه کشور است، تاکید کرد: اگر مادر در خانواده پاک باشد نیروی انسانی خوب تربیت می‌کند. روزی مادری به نام هاجر خانم پسری تربیت کرد به نام روح الله (خمینی (ره))که دنیا را تکان داد. دشمن این را فهمیده است که حساس ترین و مهمترین عضو خانواده را نشانه گرفته است.

 

hejab1

hejab1

hejab1

hejab1

hejab1

hejab1


 

ارسال نظر

آخرین اخبار