در مجلس پرحاشیه دهم این طرح به صحن رسیده بود و با حداقل مثبت آرا نتوانست رای بیاورد اما مجلس یازدهم که یکی از شعارهای اصلی اش شفافیت در عملکرد بود پس از بررسی های کارشناسی این طرح را به صحن علنی آورد و تنها با سه رای کمتر این طرح در مجلس رای نیاورد.

آرای نمایندگان گلستان به شفافیت چه بود؟/ موضع یک نماینده مجهول است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، شفافیت در آرا وعملکرد یکی از شعارهای اصلی نمایندگان راه یافته به مجلس یازدهم بود که جزو اصلی ترین خواسته های مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

برخی از نمایندگان تاکنون فعالیت های خود را به صورت شفاف اعلام کرده اند که می توان به انصراف غلامرضا منتظری پس از درخواست های فعالان مجازی نسبت به اعتراض برای دریافت خودرو که به صورت علنی اعلام شد اشاره کرد.

در مجلس پرحاشیه دهم این طرح به صحن رسیده بود و با حداقل مثبت آرا نتوانست رای بیاورد اما مجلس یازدهم که یکی از شعارهای اصلی اش شفافیت در عملکرد بود پس از بررسی های کارشناسی این طرح را به صحن علنی آورد و تنها با سه رای کمتر این طرح در مجلس رای نیاورد.

با وجود اینکه شفافیت آرای نمایندگان رای نیاورد اما برخی از نمایندگان با جمع آوری امضا درصدد این موضوع هستند که طرح بازهم به صحن آورده شود تا این بار بتواند حائز اکثریت آرای مثبت نمایندگان شود.

غلامرضا منتظری، رمضانعلی سنگدوینی، جلال ایری، رحمت الله نوروزی از جمله نمایندگان گلستان بودند که پس از رای گیری آرای مثبت خود را در گفت و گو با خبرنگاران و یا با به نمایش گذاشتن در شبکه های اجتماعی خود اعلام کردند.

رضا آریانپور و امانقلیچ شادمهر نیز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما رای مثبت خود را اعلام کردند و خود را حامی همیشگی شفافیت در مجلس شورای اسلامی دانستند.

زمان مناسبی برای بررسی طرح شفافیت انتخاب نشد

نماینده گرگان و آق قلا در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: طرح شفافیت آرا یکی از شعارهای اصلی مجلس یازدهم است که به لطف خداوند در آینده ای نزدیک جامه عمل به این طرح می پوشانیم.

غلامرضا منتظری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اثنای بررسی بودجه این طرح به صحن علنی مجلس آمد نتوانستیم تمرکز کافی را برای اقناع برخی از نمایندگان بگذاریم.

وی افزود: مخالفان طرح تنها بر روی جزییات کوچکی بحث داشتند و با توجه به اینکه طرح در ابتدای هفته بررسی شد و برخی از نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود بودند نتوانستند در روز رای گیری حضور داشته باشند.

منتظری گفت: با تمام این تفاسیر و با توجه به پیگیر بودن نمایندگان مبنی بر رای آوردن طرح شفافیت یقین دارم این طرح در آینده ای نزدیک با رای مثبت بالایی به نتیجه خواهد رسید.

گفتنی است تنها نماینده ای که خبرنگاران موفق به برقراری ارتباط مبنی بر اطلاع رسانی رای وی به طرح شفافیت آرا نبوه اند و هیچ اطلاعی از رای وی در دسترس نیست غلامعلی کوهساری نامزد اصلاح طلبان گلستان در انتخابات مجلس یازدهم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار