معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت برای ایجاد اشتغال امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده است.

معاون وزیر کار: اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی/دولت به کارآفرینان کمک فنی می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گنبدکاووس ، حجت‌الله میرزایی صبح امروز در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های تولیدی و کارآفرینی در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت از ایجاد اشتغال در بخش خصوصی حمایت ویژه‌ای می‌کند و کسانی که مهارت، دانش و تخصص لازم را دارند می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

وی گفت: امسال برای توسعه و ایجاد اشتغال در کشور دولت 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داد که بخش زیادی از آن در استان‌ها جذب شده است.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی به بازار کسب و کار فراهم کنیم و دستگاه‌های اجرایی نیز باید موانع موجود را برطرف کنند.

وی بیان داشت: گاهی محدودیت‌هایی است که در ادارات دولتی ایجاد می‌کنیم، بزرگترین مانع برای ایجاد کسب و کار است. باید سنگ اندازی‎ها یا بروکراسی‌هایی که در مسیر تولید و اشتغال وجود دارد را برطرف کنیم تا فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

میرزایی گفت: ترویج دستاوردها و تجربه‌های بزرگ در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌تواند جسارت و اعتماد به نفس کسانی که قرار است در این مسیر وارد شوند را بیشتر کرد.

وی افزود: دولت در کنار ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی کسب و کارها نیز می‌تواند در زمینه ارائه کمک‌های فنی به واحدهای تولیدی ورود کند.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: به ازای هر 3 یا 5 کارمند دولتی که بازنشسته می‌شوند شاید یک نفر استخدام شود؛ بنابراین اگر بازار و چشم اندازی برای اشتغال وجود دارد در بخش خصوصی است.

وی گفت: کسانی که منابع مالی، جسارت و تجربه دارند کارآفرین می‌شوند و بقیه هم باید به عنوان نیروهای متخصص در این پروژه‌ها فعالیت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار