مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال ۹۹ سهمیه اشتغال استان ۳۰ هزار نفر بود که تاکنون ۲۶ هزار ۲۲۶ شغل معادل ۸۷ درصد در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

۸۷ درصد تعهد اشتغال گلستان محقق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سعید مازندرانی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با حضور دکتر شریعتمداری، اظهار کرد: ۴۶.۵ درصد از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند. جمعیت فعال استان ۶۰۴ هزار نفر و جمعیت شاغل ۵۱۸ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز امسال میزان مشارکت در استان ۳۷.۹ درصد و نرخ بیکاری ۹.۳ درصد اعلام شد، افزود: ۶۷ هزار بیکار مطلق در گلستان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: از ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شده در مرحله پنجم برای استان تاکنون ۴۸۱ میلیارد تومان جذب شده و برای مابقی نیز پرونده تشکیل و در حال جذب است. ۶۰۷۰ طرح از این تسهیلات بهره‌مند شدند که زمینه اشتغال ۸۷۲۷ را به همراه داشت.

مازندرانی ادامه داد: امسال تاکنون ۲۶ هزار ۲۲۶ شغل در گلستان در سامانه رصد به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۶ هزار نفر بیمه شده هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: ۱۲۲۵ سهمیه برای گلستان در طرح پرداخت یارانه دستمزد در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۰۷ نفر در قالب این طرح مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۳۸ نفر در قالب طرح کارورزی مشغول به کار شدند، گفت: امسال از مجموع ۴۲۰ نفر معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی تاکنون ۳۹۴ نفر تسهیلات دریافت کردند.

مازندرانی تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۶۱۶ بنگاه اقتصادی برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند که تاکنون ۷ هزار و ۸۳۴ طرح معادل ۵۵ درصد آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار