مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در راستای اعطای تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا در استان گلستان 11 هزار و 616طرح به بانک معرفی شده است که تا به این لحظه 55 درصد طرح های معرفی شده موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

معرفی 11 هزار 616 بنگاه آسیب دیده از کرونا به بانک/ تنها 55 درصد طرح ها تا کنون تسهیلات دریافت کرده اند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور محمد شریعتمداری مقام عالی این وزارت در استان گلستان برگزار شد.

سعید مازندرانی مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در این جلسه اظهار کرد: در راستای حمایت از بنگاه های اقتصادی در بخش اشتغال روستایی از 527 میلیارد تومان سهم تسهیلات استان گلستان تا کنون 481 میلیارد در این بخش جذب شده است و برای مابقی تسهیلات نیز پرونده تشکیل شده و در حال جذب می باشد.

وی افزود: 6 هزار و 70 طرح در روستاها از تسهیلات روستایی برخوردار شده اند که منجر به ایجاد 8 هزار و 727 شغل در استان شده است.

مازندرانی بیان داشت: از 30 هزار فرصت شغلی که سهمیه گلستان در سال جاری بود تا کنون 26 هزار و 246 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده  است و در واقع 87 درصد از سهم گلستان در این حوزه محقق شده است.

وی متذکر شد: اکثر مشاغل روستایی جزو مشاغل خرد می باشند و بیمه تامین اجتماعی برای آنان سنگین است.

وی یادآور شد:238 نفر از طریق طرح کارورزی و 161 نفر از طریق طرح مشوق بیمه کارفرمایی در سال جاری تا کنون مشغول به کار شده اند.

مازندرانی گفت: در طرح پرداخت یارانه دستمزد از یک هزار 225 سهمیه استان 907 نفر از این طرح بهره مند شده اند که مابقی نیز تا پایان سال جذب خواهند شد.

وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی گفت: در سال جاری 420 نفر از این طریق به بانک معرفی شده اند که تا کنون 394 نفر تسهیلات دریافت کرده اند و مابقی نیز در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در راستای اعطای تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا در استان گلستان 11 هزار و 616طرح به بانک معرفی شده است که تا کنون 7 هزار و 834 طرح مبلغ 104 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که تا به این لحظه 55 درصد طرح های معرفی شده موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار