بیکی گفت: در اسلام ما جدال احسن داریم نه توهین به مقدسات ادیان دیگر، «جادلهم بالتی هی احسن» نگاه جوامع غرب و خصوصا حاکمان آنها یک نگاه بسته و مرتجع است.

ما در اسلام جدال احسن داریم نه توهین به مقدسات

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دفاع وقیحانه رئیس‌جمهور فرانسه از توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام نشانه ترس جامعه غرب از نفوذ اسلام در اروپا است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: کشوری که به نام مهد آزادی از آن نام برده می‌شود نه تنها کشوری آزاد نیست بلکه کشوری است که به خواسته های مشروع مردمش نیز پاسخ غیر منطقی می دهد و خواسته های آنها را با سرکوب های خشن جواب می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: در چنین کشوری توهین به مقدسات و ادیان دیگر آزادی نامیده می شود اما ترویج مذهب و حجاب ممنوع است.

 

بیکی خاطر نشان کرد: تفسیر یک بام و دو هوا از آزادی نشان می دهد که جوامع غربی آزادی را در چارچوب منافع و تفکرات خودشان تفسیر می کنند و نه تنها در قالب یک منطق و اصول عقلانی صحیح.

 

وی ادامه داد: اسلام دین ادب، منطق و آزادی‌خواهی است، در اسلام به هیچ کسی اجازه داده نمی‌شود که به پیامبران دیگر ادیان توهین کند؛ بلکه یکی از شرایط ایمان، ایمان به پیامبران گذشته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: ایمان «بما انزل من قبلک» ایمان به پیامبران قبل از پیامبر اسلام و آنچه که به آنها نازل شده است.

 

وی افزود: در اسلام ما جدال احسن داریم نه توهین به مقدسات ادیان دیگر، «جادلهم بالتی هی احسن» نگاه جوامع غرب و خصوصا حاکمان آنها یک نگاه بسته و مرتجع است.

 

بیکی گفت: آنها آزادی را در چارچوب منافع خودشان تعیین و تفسیر می کنند در چنین جامعه که به ظاهر دموکرات و آزاد است مذهب و ذائقه های مذهبی ذبح می شوند و احساس آرامش و امنیت از آن گرفته می شود جامعه مسیر پوچ گرایی را در پیش می گیرد و دیگر هیچ حریم امنی برای مقدسات انسان ها باقی نمی ماند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار