مجتبی طالبی در نشست علمی نقش رسانه ها در ترویج عقلانیت تمدن ساز گفت : امروز « رسانه ها » زبان تمدن غرب شده اند ! اما رسانه های ما زبان تمدن ما نیستند!

رسانه های ما زبان تمدن ما نیستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ نشست علمی نقش رسانه ها در ترویج عقلانیت تمدن ساز با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه در  استان گلستان برگزار شد .

مجتبی طالبی کارشناس و مدرس حوزه رسانه در این نشست اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند هر ایده ای، هر اندیشه ای، هر انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود.

طالبی با اشاره به سخن فوق افزود: در دوران معاصر ، رسانه ها نقش مهمی در جامعه دارند ؛ نقش اغواء کننده  و نقش ارشاد کننده .

وی ادامه داد: بر اساس نگرش تافلر ( آینده پژوه آمریکایی ) امروز موج سوم با شدت تمام در حال دگرگون کردن همه ی مناسبات گذشته است.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تغییر و تحول سریع جامعه ، درون ما را هم به سرعت تغییر می دهد.

طالبی بیان داشت: در مورد عقل و عقلانیت نظرات متعدد و متکثر و بعضا متناقضی وجود دارد.

کارشناس سواد رسانه ادامه داد : سخن ما در مورد عقلانیت تمدن ساز است ( بگذارید نامش را عقلانیت جامع بگذاریم ) برای رسیدن به چنین عقلانیتی هم عقل نظری لازم است هم عقل عملی(مانند دو بال برای پرواز پرنده ).

طالبی افزود: عقلانیت تمدن ساز یا همان عقلانیت جامع ، عقلانیتی است که هم راه تمدن سازی را روشن می کند( مبانی تئوریک یک تمدن ) و هم اسباب تمدن را فراهم می کند ( هنر ، صنعت ، اقتصاد ، فرهنگ ، اخلاق ، سیاست و ... )عقلانیتی است که در مسیر تمدن سازی ، انسان تراز می آفریند . ( انسان تراز جامع عمل و نظر).

وی تاکید کرد : امروز « رسانه ها » زبان تمدن غرب شده اند ، اما رسانه های ما زبان تمدن ما نیستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار