استاد حوزه و دانشگاه:

استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم تشکیل اتاق فکر فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید اتاق فکر فرهنگی تشکیل شود و رسانه‌ها با این اتاق در تعامل باشند تا مشکلات جامعه را حل کنند.

اتاق فکر فرهنگی در تعامل با رسانه تشکیل شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش عصر امروز در کارگاه آموزشی سواد رسانه که در سومین نمایشگاه رسانه و مطبوعات استان گلستان برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری رسانه در دنیای امروز اظهار کرد: جامعه ناگزیر از رسانه است و باید ارتباط رسانه با جامعه تقویت و ارتقا پیدا کند اگر سواد رسانه‌ای قوی نباشد اثرگذاری رسانه نیز قوی نخواهد بود.

وی ابراز کرد: هر چیزی که بتواند پیامی را منتقل کند رسانه است پرچم، سرود ملی، منبر و خطابه هرکدام به نوبه خود رسانه تلقی می‌شوند هدف همه رسانه‌ها اثرگذاری است که این اثرگذاری می‌تواند منفی یا مثبت باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هرچه سواد رسانه، جامعه بالاتر باشد اثر منفی در آن جامعه کمتر خواهد بود.

فاطمی‌منش با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید جبهه‌بندی شوند، اذعان کرد: برخی رسانه‌ها با هدف ارتقای آگاهی مردم فعالیت می‌کنند و برخی از رسانه‌ها با هدف تخریب گام برمی‌دارند رسانه‌هایی که در جبهه‌بندی منفی قرار می‌گیرند به اعتقادات مبنا، اصول و ارزش‌ها حمله می‌کنند هر اتفاق خوبی که می‌بینند آن را بد جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: در آخرالزمان ضدارزش‌ به ارزش تبدیل می‌شود حق با باطل ممزوج شده و تشخیص این دو از یکدیگر سخت می‌شود. 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما باید در چنین فضایی، رسانه خوب و بد را بشناسیم حتی در تربیت فرزندان باید سواد رسانه‌ای را به آنها آموزش دهیم تا با جریان‌سازی رسانه‌ها بیشتر آشنا شوند.

فاطمی‌منش تقوای رسانه‌ای را یکی از اولویت‌های مهم حوزه رسانه برشمرد و اذعان کرد: تقوای رسانه به این نکته تاکید دارد که وقتی می‌خواهیم خبری را نشر دهیم خدا را مدنظر بگیریم و هدفمان الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها متاسفانه روابط‌عمومی ادارات شدند،  اظهار کرد: گاهی برخی رسانه‌ها در جناح خاصی قرار دارند که این به دور از تقوای رسانه‌ای است.

این استاد حوزه و دانشگاه تقوای رسانه‌ای را در ارائه اطلاعات درست دانست و یادآور شد: باید رسالت رسانه مشخص شود اگر یک رسانه از لحاظ اقتصادی برای خودش تعریفی داشته باشد در برابر آسیب‌های این بخش مصون خواهد ماند.

فاطمی‌منش گفت: حوزه اقتصاد و رسانه نتوانستند کنار آیند و به این خاطر رسالت خود را انجام ندادند.

وی بیان کرد: باید اتاق فکر فرهنگی تشکیل شود و رسانه‌ها با این اتاق در تعامل باشند تا مشکلات جامعه را حل کنند وقتی رسانه‌ها هماهنگ شدند و برای خودشان شعار سال مشخص کنند آن وقت می‌توانند در کاهش آسیب‌های جامعه خبرسازی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با قدردانی از فعالیت‌های خبرگزاری فارس گفت: سرعت این رسانه در انعکاس اخبار و مسایل پیرامون استان گلستان بسیار بالاست و صداقت رسانه‌ای فارس را تایید و تحسین می‌کنم.

فاطمی‌منش افزود: خبرگزاری فارس فارغ از نگاه‌های جانبدارانه و جناحی به انعکاس اخبار منصفانه و موثق می‌پردازد و خبرسازی می‌کند این رسانه به ارزش‌های دینی و انقلابی تاکید دارد که باید به تلاشگران این عرصه خداقوت گفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار