رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان از کاهش تعداد زندانی‌های گلستان در ترکمنستان خبرداد.

آمار زندانیان گلستانی در ترکمنستان رو به کاهش است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: وزارت خارجه روزی نیست که پیگیر رفع مشکلات ایران با کشور ترکمنستان نباشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افزود: اگر مشکل و مانعی بر سر راه اقتصاد و تجارت با ترکمنستان وجود دارد مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه ترکمنستان حاکمیت سیاسی منحصر به خود دارد و محدودیت‌های فراوانی را در ساختار حاکمیتی آن مشاهده می کنیم.

امیرشاهی گفت: اگر ترکمنستان مرز خود را با ایران بست به دلیل کرونا بوده و در سایر مرزهای این کشور مانند افغانستان، ازبکستان، آذربایجان و قزاقستان هم چنین اتفاقی افتاد و دلیل سیاسی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: دغدغه های فراوانی در سفیر، وزارت خارجه و ادارات وجود داشته تا روابط با ترکمنستان بهبود یابد و این اهتمام و پیگیری ها بیش از آنچه که باید جدی است.

امیرشاهی اضافه کرد: پیگیر بهبود روابط با ترکمنستان هستیم اما کار به کندی پیش می رود ولی در این کار جدی هستیم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ شاهد فضای بسیار بهتری در فضای بین المللی و منطقه ای ایران خواهیم بود.

امیرشاهی در خصوص زندانیان گلستانی در کشورهای خارجی، گفت: تعداد زندانی‌های گلستانی در ترکمنستان رو به کاهش بوده و در ترکیه، قطر، امارات و برخی از کشورهای اروپایی تعداد زندانی ها قابل ملاحظه است ولی بخش کنسولی و نمایندگی وزارت خارجه تلاش می‌کند زندانی‌ها را برگردانده یا تخفیف گرفته و یا رفاهیات آنها را فراهم کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار