رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با بیان اینکه مرز اینچه‌برون تنها در بخش ریلی بازگشایی شده است، گفت: تلاش داریم گذرگاه بخش ریلی اینچه‌برون به‌طور کامل باز شود و مراودات به روال عادی برگردد؛ بازگشایی گذرگاه جاده‌ای را نیز پیگیر هستیم.

تلاش برای عادی‌سازی مراودات ریلی در مرز اینچه‌برون

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای نخست اسفندماه سال گذشته، کشور ترکمنستان به خاطر شیوع ویروس کرونا گذرگاه‌های مرزی با جمهوری اسلامی ایران را بست. پیگیری مکرری از طرف رئیس‌جمهوری و وزارت خارجه ایران انجام شد و روسای جمهور ایران و ترکمنستان و وزرای خارجه دو طرف هم مذاکرات تلفنی انجام دادند.

وی افزود: نمایندگی وزارت خارجه استان گلستان نیز پیگیری‌هایی را به عمل آورد و میزگرد و ویدئوکنفرانسی را با حضور معاونت امور اقتصادی استانداری گلستان و طرف مقابل در کشور ترکمنستان انجام شد و خوشبختانه در پیگیری‌های پاسخ خوبی دریافت کردیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان بیان کرد: از حدود یک ماه قبل مرز اینچه‌برون در بخش ریلی بعد از نصب تونل ضدعفونی بازگشایی شده و صادرات روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

امیرشاهی خاطرنشان کرد: کشور ترکمنستان گفته بود که می‌خواهد گذرگاه جاده‌ای را نیز با ایران باز کند اما بعد از تشدید مجدد ویروس کرونا اعلام کردند فعلاً در حال ارزیابی هستند. ترکمنستان مرزهای زمینی با دیگر کشورهای همسایه خود را هم بسته است.

به گزارش ایسنا، پایانه مرزی اینچه‌برون با حدود ۵۰ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار