معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با حضور در نشست شورای هماهنگی مدیران شیلات استان های کشور که به صورت وبینار برگزار شد، ضمن ارائه گزارش از آمار آبزی پروری در استان تصریح کرد: علیرغم بروز مشکلاتی از جمله بروز سیل و بیماری لکه سفید در سال گذشته، همچنان تولید آبزی پروری در استان ادامه داشته و نسبت به سال گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.

تولید آبزیان در استان گلستان از رشد قابل قبولی برخوردار است
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مهندس محمود سقلی گفت: خوشبختانه امسال توانستیم با تلاش همه همکاران و راهنمایی های مدیران سازمان شیلات و دامپزشکی و همکاری و همت پرورش دهندگان میگو استان، مجتمع پرورش میگو گمیشان را در چرخه تولید حفظ نماییم و  بحران بیماری لکه سفید را پشت سر بگذاریم.
وی با اشاره به آمار تولید انواع آبزیان در سال گذشته در استان اذعان داشت: در سال 98 حدود 19505 تن انواع آبزیان در استان تولید شده است که در این خصوص می توان به تولید405 تن میگو، 100 تن ماهی در قفس، 18300 تن ماهی گرمابی،952 تن ماهی سردابی و 50 تن ماهی خاویاری در مزارع منفرد، و میزان 3میلیون و 250 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی را نام برد.
مهندس سقلی افزود: انتظار می رود آبزی پروری استان در سال جاری نیز با افزایش قابل بین 5 تا 10 درصدی همراه باشد.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستاندر پایان با بیان مسائل و مشکلات حوزه آبزی پروی استان پرداخت و خاطر نشان  کرد: پیگیری صدور مجوزات استفاده دومنظوره از آب چاههای کشاورزی و طرح های پرورش ماهی در قفس و پن، مشخص نمودن وضعیت کارشناسان فنی در مزارع پرورش ماهی و میگو و نحوه بیمه نمودن بچه میگو و ماهی از مبدا (مراکز تکثیر) تا مقصد (مزارع)، از جمله مسائلی است که در خصوص آبزی پروری استان باید مورد توجه قرار گیرد.
لازم به ذکر است معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان در این نشست گزارشی از آبزی پروری استان و تولیدات انجام گرفته در این حیطه ارائه نمود.
گفتنی است نشست شورای هماهنگی مدیران شیلات استان های ساحلی و غیر ساحلی کشور با حضور دکتر عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با هدف ارائه گزارش و بررسی مسائل و مشکلات حوزه آبزی پروری کشور برگزار شد.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار