رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خبر داد:

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر گرگان به منظور بررسی تخصصی موضوعات مختلف در شورا خبر داد.

مرکز پژوهش های شورا راه اندازی میشود/ بررسی تخصصی در حوزه های مختلف

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ سید محمد مرتضوی در رابطه با  موارد و لوایح مربوط به دویست و هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: مرکز پژوهش های شورا که بر اساس اساسنامه پیشنهادی شورای عالی استانها در بسیاری از مراکز استان‌ها شکل گرفته است, در شورای اسلامی شهر گرگان نیز به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به تصویب این مرکز طرح ها، لوایح و موضوعاتی که در جامعه بسیار مورد توجه است و همچنین بحث های تخصصی برخی لوایح پیچیده  در این مرکز بررسی خواهد شد.

مرتضوی گفت: تدوین برنامه های جامع و میان مدت در حوزه مدیریت شهری و بسیاری از موارد دیگر به مرکز پژوهشهای شورا واگذار خواهد شد.

وی افزود: ارکان اصلی این مرکز شامل هیئت امنا، بخش پژوهشکده و ریاست می‌باشد.

مرتضوی توضیح داد: سه تن از اعضای شورا به صورت انتخابی در این مرکز حضور خواهند داشت و سه نفر نیز به عنوان اعضای هیئت امنا در این مرکز عضو هستند و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر ریاست هیئت امنا مرکز را برعهده خواهد داشت و یک نفر به عنوان رئیس مرکز انتخاب که سمت دبیر هیئت امنا نیز بر عهده وی است.

وی یادآور شد: این مرکز شامل کمیته های تخصصی خواهد بود که طبیعتاً بودجه نیز برای محقق کردن اقدامات کارشناسی برای این مجموعه تعریف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ضمن بیان اینکه مرکز پژوهش های شورا به عنوان یک خلاء در سال‌های گذشته شورا احساس می شد اظهار کرد: این مرکز وظایف مختلفی را در حوزه‌های تخصصی برعهده دارد و می‌توان از حضور متخصصین نیز در راستای بررسی موضوعات در قالب زیرمجموعه ها و کمیته های مختلف بهره برد.

وی در ادامه به بازسازی ناوگان اتوبوس رانی شهر گرگان اشاره کرد و افزود: در صحن شورا مقرر شد سال آینده ۲۰ دستگاه اتوبوس با بودجه ۱۱ میلیارد تومان مورد تعمیرات و بازسازی قرار بگیرد و به ناوگان شهری اضافه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار