کشمیری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد حقیقتا یک تشکل بسیار بزرگ و تاثیرگذار هستند که می توانند در طبقات و لایه های مختلف فرهنگ جامعه نقش ایفا کنند.

نقش موثر کانون های مساجد در مسائل فرهنگی جامعه

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عادله کشمیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد حقیقتا یک تشکل بسیار بزرگ و تاثیرگذار هستند که می توانند در طبقات و لایه های مختلف فرهنگ جامعه نقش ایفا کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: حضور سلایق، اصناف، شغل ها و فرهنگ های مختلف در فعالیت های فرهنگی و هنری کانون این مدعا را ثابت می کند که کانون های مساجد یک قدرت فراگیر فرهنگی در جامعه دارد و می تواند بسیاری از سیاست های فرهنگی نظام را عملیاتی و آنها را به نتیجه برساند.

 

وی ادامه داد: 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد از آن رو مورد اهمیت است که مدل موفق کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و تا کنون نیز ضمن افزایش کمی و کیفی این کانون ها، فعالیت ها و کارهای فراوانی از سوی آنها انجام گرفته است.

 

کشمیری اظهارداشت: استان گلستان با دارا بودن 816 کانون فرهنگی هنری و 208 کتابخانه مسجدی و 564 کانون روستایی و 252 کانون شهری و 295 کانون اهل سنت یکی از استان های فعال در فعالیت های فرهنگی هنری مسجدی است.

 

وی گفت: رخداد چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد یکی از افتخارات این استان در تولیدات فیلم های کوتاه مسجدی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: حضور پر رنگ و غرور آمیز کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد و کسب رتبه های بالا در 23 شاخص این سامانه نشان از پویایی این کانون ها دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار