منتظری گفت: برنامه های کانون های مساجد در گستره ملی، هوشمندانه و با یک آینده پژوهی اتفاق افتاده است.

برنامه های کانون های مساجد هوشمندانه است/ توجه بیشتر مسئولان به کانون های مساجد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «غلامرضا منتظری» به مناسبت «۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نخستین خاستگاه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران مسجد بود و اولین حرکت های مردمی برای دفاع از انقلاب اسلامی از مسجد شروع شد و پایگاه اصلی اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل در مسجد بود.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در یک نگاه کلی و مختصر مسجد به عنوان نخستین دانشگاه عمومی نخش مهمی در ارتقای دانش، بینش، مهارت، فرهنگ و معنویت جامعه ایفا می کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در حوزه مسجد افزایش جاذبه های مسجد است، اظهارداشت: برای اینکه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رابطه محکم و معنادارای با مسجد پیدا کنند و از فضای فرهنگی و هنری مسجد بهره بگیرند باید در درجه اول ارتباطششان با مسجد تقویت شود و جایگاهشان محکم شود.

 

منتظری ادامه داد: به همین منظور کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت و توانست به بخشی از این نیازهای مهم فرهنگی معنوی جواب دهد.

 

*کارنامه قابل قبول کانون های مساجد

وی، کارنامه کانون های مساجد را کارنامه قابل دفاعی عنوان کرد و گفت: اما برای ادامه مسیر ما نباید به همین مقدار بسنده کنیم.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کانون های مساجد هم باید به جهت اعتبارات و منابع مورد نیاز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به جهت بهره مندی از نیروهای انسانی متخصص و متدین جوان باید تلاش کنیم که زمینه نقش آفرینی بیشتر نوجوانان و جوانان را در کانون ها نسبت به گذشته بیشتر شود.

 

*نقش آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب

وی افزود: گام دوم انقلاب اسلامی با نام جوانان این کشور گره خورده است و به همین منظور نباید از نقش جوانان در کانون ها غافل شد.

 

منتظری خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه هایی که کانون های مساجد در گستره ملی انجام دادند، انصافا کارهای هوشمندانه و با یک آینده پژوهی اتفاق افتاده است.

 

وی با خوش بین بودن به آینده کانون های مساجد، افزود: دست اندرکاران و متولیان نسبت به کانون های مساجد نگاه اصلی و متنی داشته باشند و نگاهشان نگاه فرعی و حاشیه ای نباشد.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر جاذبه مساجد را افزایش ندهیم صف جماعت ما کم می شود و اگر جاذبه افزایش نیابد به جهت بهره مندی از فضای فرهنگی و معنوی سهم کمی خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: ما در مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز نگاه همان به این است که این مجموعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

منتظری گفت: به همین منظور نشست هایی را با رئیس کمیسون فرهنگی مجلس و دبیرخانه کانون ها داشتیم و امیدوارم وزارت ارشاد هم بیش از گذشته به این مجموعه فرهنگی و سرنوشت ساز نوجه لازم را داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل پایان هر سال هر کانون مسجدی یک خود ارزیابی از خودش داشته باشد، افزود: نقاط ضعف برطرف شود و وقتی وارد سال 1400 می شویم نواقص و کاستی های سال قبلی را نداشته باشیم.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: از چهره های تاثیرگذار نیز به شکل منطقه ای برای انتقال تجربیات بین کانون های مساجد استفاده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار